به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل ازروابط عمومی استانداری اصفهان ، محسن مهرعلیزاده در دیدار رهبران اقلیت های مذهبی در اصفهان افزود: به همین منظور بطور رسمی از شهردار ایروان دعوت می کنم که به اصفهان سفر کنند تا رابطه خواهرخواندگی را فراتر از آنچه در کاغذ است محقق کنیم.
وی با بیان اینکه جمعیت ادیان مختلف در ایران کم ولی ظرفیت آن ها بالاست گفت: قدمت آنان به گونه ای است که ظرفیت موجود در این ادیان را به جامعه هم انتقال داده اند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه ریشه همه ادیان توحیدی و تعالیم آنها واحد است افزود: بدون هیچگونه اغراق، تابعین تمام ادیان به قدری از سعه صدر و وسعت نظر برخوردار هستند که با مسالمت و درک متقابل کامل و برابری کامل با هم زندگی می کنند.
مهرعلیزاده با بیان اینکه در جوامع کوتاه نظر، بودن پیروان ادیان مختلف در یک منطقه مایه اختلاف و نزاع است، افزود: در جوامع بلند نظر همین امر مایه صفا و صمیمیت است.
استاندار اصفهان یادآوری کرد : شهیدانی که ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان تقدیم ایران اسلامی کرده اند در جهت حفظ حدود و ثغور مملکت و کیان انقلاب بوده است و شادی روح آنان را از خداوند متعال خواهانم و برای خانواده آن ها نیز طلب صبر و اجر می کنم.
اسقف اعظم ارامنه مرکز و جنوب ایران نیز در این دیدار،با تبریک انتصاب استاندار اصفهان، گفت: جای خوشحالی است که نمایندگان تمامی اقلیت های مختلف دینی در این دیدار حضور دارند.
پیشوای زرتشتیان استان نیز در این دیدار با تبریک حضور استاندار جدید در اصفهان، گفت: آرزوی من این است که جامعه بشری به حقیقت گرایی روی آورند و به همه شهیدان و زنده یادان و روح پیشوای بزرگ امام خمینی درود می فرستیم که امنیت و مهر و محبت را به همه ما ارزانی داشتند.
رهبر جامعه ی کلیمیان استان نیز در این دیدار گفت: انتصاب استاندار جدید اصفهان مایه خوشحالی است و هرکسی خدمت به مردم بکند در تمام ادیان از جمله یهود قابل احترام است.
به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، استاندار اصفهان همچنین در پیامی سالروز میلاد باشکوه پیامبر بزرگ خدا حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی را به مسیحیان جهان بویژه هموطنان مسیحی تبریک گفت.
در استان اصفهان هفت هزار نفر ارمنی، سه هزار نفر کلیمی و 150 نفر زرتشتی سالیان سال است که در کنار هموطنان مسلمان خود با صلح و صفا زندگی می کنند.
25 دسامبر مصادف با چهارم دی سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و 11 دی مصادف با اول ژانویه آغاز سال نو میلادی است.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.