به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام 'سید محمدعلی شهیدی' معاون رئیس جمهوری به همراه جمعی از مسئولان استان اصفهان و شهرستان آران و بیدگل در کنار زائران و خادمان امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در آئین غبار روبی شرکت کرده و ضریح فرزند بلافصل حضرت امام علی (ع) را شست و شو دادند.
سیل خروشان زائران گرد ضریح محمد هلال بن علی (ع) با نوای مداحان اهل بیت (ع) دل ها را به حرم نورانی امام نخست شیعیان در نجف اشرف متصل کرده و بخش های داخلی ضریح و دیواره های اطراف بقعه متبرکه توسط خادمان آستان مقدس با گلاب ناب محمدی شست و شو داده شد.
قرائت زیارت حضرت محمد هلال بن علی (ع)، جمع خوانی، قرائت دعای امین الله، مرثیه‌خوانی مداحان اهل‌بیت (ع) از جمله برنامه های این آئین بود.
آئین غبارروبی ضریح حضرت محمد هلال بن علی(ع) هر 2 ماه یک بار همزمان با مناسبت های مذهبی در حضور مردم و مسئولان برگزار می شود.
'محمد اوسط' مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال 14 ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب و امامه می‌باشد (امامه بنت زینب ثمره ازدواج ابوالعاص بن ربیع و زینب یکی از دختران حضرت محمد (ص) است).
محمد هلال که نسبش از طرف مادر با دو واسطه به پیامبر مکرم اسلام می رسد، در 28 رمضان سال 64 ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت.
شهرستان آران و بیدگل که میزبان این آستان مقدس می باشد، با جمعیت بیش از 100 هزار نفر در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.