به گزارش ایرنا، ' محسن مهرعلیزاده ' روز جمعه در جریان بازدید از بخش های مختلف مصلای بزرگ اصفهان، افزود: این مجموعه فرهنگی می تواند همانند مسجد ایاصوفیه ترکیه در جذب گردشگران نقش آفرینی کند.
وی همچنین بر استفاده بیشتر از معماری ایرانی اسلامی در عملیات تکمیلی این طرح تاکید کرد و پیشنهاد کرد که فضای سبز اطراف این مجموعه برای زیباکردن این مکان فرهنگی گسترش یابد.
استاندار اصفهان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان را طرحی بلندپروازانه و خوب ارزیابی کرد و گفت: نگاه بلندپروازانه در توسعه و پیشرفت نقش اساسی ایفا می ‌کند و تا تکمیل نهایی این مصلا راه زیادی باقی مانده است.
وی یادآورشد: مصلای بزرگ اصفهان نمادی از تلفیق هنر و معماری با فناوری‌های نوین و پیشرفته است.
مهرعلیزاده در ادامه تاکید کرد که محصولات و مصالح جدیدی که در ساخت و تکمیل این طرح مورد استفاده قرار می گیرد باید بیشتر بررسی شود تا مقاومت لازم را برای استفاده در یک مجموعه مذهبی تاریخی، با معماری ایرانی اسلامی داشته باشد.
عملیات اجرایی پروژه ساخت مصلای بزرگ کلان شهر اصفهان با هدف اقامه نماز جمعه و اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در جنوب کلانشهر اصفهان و در جوار آرمستان تاریخی تخت پولاد از سال 1374 آغاز و مرحله نخست آن سال 1395 به بهره برداری رسید.
تا کنون برای این مجموعه حدود 60 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل آن 120 میلیارد تومان دیگر نیاز است.
تخت پولاد اصفهان بعد از ˈوادی‌السلامˈ در نجف‌ اشرف،دومین قبرستان مهم شیعیان نامگذاری شده است تا جایی که از آن به عنوانˈدری از درهای بهشتˈیاد می‌کنند.
قدمت و پیشینه این قبرستان به دوهزار سال قبل بازمی ‌گردد که وجود مقبره‌ای منسوب به یوشع‌النبی(ع) که از پیامبران بنی‌اسراییل است خود گواهی بر این مدعاست.
ت / 6020 / 2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.