به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' روز پنجشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اردستان بیان کرد: با توجه به حجم زیاد زباله های خانگی، تفکیک نشدن زباله از مبداء و نامناسب بودن محل های دفن زباله مشکل زیست محیطی جدی در این شهرستان وجود دارد.
وی افزود: محل های دفن زباله شهرهای اردستان، زواره و مهاباد فاقد استاندارد است و بیشتر روستاها نیز فاقد محل دفن زباله هستند، از این رو دفن زباله در حاشیه روستاها و بیابان ها در شرایط بهداشتی صورت نمی گیرد.
فرماندار اردستان در ادامه از حفاظت محیط زیست خواست نظارت بر واحدهای صنعتی دارای پسماند را بیشتر کرده و با متخلفان برخورد قانونی کند و از سوی دیگر محل های مناسبی برای تخلیه نخاله های ساخنتمانی مشخص شود.
او اضافه کرد: شهرداری ها، دهیاری ها، بخشداری ها و محیط زیست باید با هماهنگی، برنامه ریزی و آموزش زمینه تفکیک زباله از مبداء را فراهم کرده و با توجه به فقدان امکانات بازیافت در اردستان، از هدر رفتن مواد قابل بازیافت و انتشار آلاینده های زیست محیطی جلوگیری شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردستان نیز گفت: بحث بازیافت می تواند به عنوان یک منبع درآمد برای شهرداری ها تلقی شده و از این رو باید شهردای ها نسبت به برنامه ریزی در این زمینه اقدام کنند.
'حسین شواخی' افزود: با توجه به تولید بیش از 80 تن زباله در سطح شهرستان، برای پاسداری از محیط زیست برخورد با متخلفان به جد پیگیری می شود و مرکزهای صنعتی نیز به صورت مستمر تحت نظارت قرار دارند.
شهرستان اردستان با نزدیک به 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.