کارخانه پلی اکریل با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار کارگر و کارمند در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند اما از مهر امسال با توجه به وعده داده شده و همچنین کمک های مالی دولت، این کارخانه فعالیت خود را از سر گرفت و تعدادی از کارگران آن به محل کار خود بازگشتند.
' محسن رجایی ' شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارکرد: با تلاش بسیار کارکنان و کارگران و پیگیری های فراوان، کارخانه ' دی ام تی ' و بخش تولید الیاف ' استیپل پلی استر ' راه اندازی و نخستین محموله اکریلونیتریل برای تولید الیاف اکریلیک خریداری شد.
وی افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده در استانداری اصفهان و مذاکره با پالایشگاه و پتروشیمی اصفهان مقرر شد از هفته آینده ماده اولیه پارازایلن ( ازمواد اولیه الیاف مصنوعی) بطور مستمر و بر اساس نیاز کارخانه و با هدف استمرار تولید بخش پلی استر به این کارخانه تحویل شود.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بخش استیپل پلی استر در حال فعالیت و تولید الیاف است، گفت: مقرر است دست کم تا حدود 30 روز آینده خط تولید ' یارن پلی استر ' نیز راه اندازی شود.
رجایی درباره خرید نخستین محموله اکریلونیتریل ( ماده اولیه الیاف اکریلیک) نیز توضیح داد: این محموله به میزان 2 هزار تُن از خارج از کشور خریداری شده و در زمان حاضر در حال بارگیری از مقصد است.
وی اظهار امیدواری کرد که این محموله تا حدود یک ماه دیگر به کارخانه برسد و خط تولید الیاف اکریلیک نیز راه اندازی شود.
وی بااشاره به اینکه محموله دوم اکریلونیتریل نیز درحال خریداری است، گفت: در مرحله دوم نیز حدود 2 هزار تُن ماده اولیه خریداری می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، کارکنان بخش تولیدی اکریلیک بتدریج از دی امسال به محل کار خود فراخوانده شوند.
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل گفت: در زمان حاضر حدود یکهزار و 200 نفر از کارگران و کارکنان کارخانه مشغول کارند و حدود 500 نفر نیز منتظر فراخوان برای بازگشت به محل کار هستند.
وی افزود: بر اساس وعده های داده شده تلاش می شود در روزهای ابتدایی دی امسال، بخشی از حقوق ماه گذشته کارگران کارخانه پرداخت شود.
رجایی بیان کرد: همه تلاش مدیریت، کارکنان و کارگران پلی اکریل این است که کارخانه تا 22 بهمن امسال بطور کامل راه اندازی شود.
به گزارش ایرنا، با توجه به مشکل های مالی پیش آمده برای کارخانه پلی اکریل، سال گذشته 200 میلیارد ریال از سوی دولت و آبان امسال نیز 200 میلیارد ریال دیگر از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه با هدف پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران، تامین مواد اولیه و راه اندازی خطوط تولید پرداخت شد.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک و نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این کارخانه در کیلومتر 45 جاده اصفهان - مبارکه قرار دارد.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.