به گزارش ایرنا، استنشاق بوی نامطبوعی مانند بوی گاز در برخی مناطق کاشان از شامگاه شنبه توسط شهروندان گزارش شده و بازنشر این موضوع با چاشنی شایعه در شبکه های مجازی موجب نگرانی مردم به ویژه ساکنان منطقه فاز2 ناجی شده بود.
'عباس بهرام نژاد' روز یکشنبه در تماس تلفنی خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه هیچ جای نگرانی برای شهروندان کاشانی وجود ندارد، موضوع را چنین تشریح کرد: همه مخزن های گاز مجهز به شیر اطمینان هستند و اگر فشار مخزن ها به هر علتی افزایش یابد، شیرها به صورت خودکار عمل می کنند.
وی افزود: به علت بی رنگ و بو بودن گاز طبیعی و احتمال خطر در صورت وجود نشتی، با افزودن ماده بودار کننده ای به گاز، تشخیص آن در صورت وجود نشت گاز تسهیل می شود.
رئیس اداره گاز شهرستان کاشان بیان کرد: شنبه شب نیز در منطقه فاز 2 ناجی آباد به علت نزدیکی با ایستگاه گاز ورودی شهر، پس از عمل کردن شیرهای اطمینان مخزن ماده بودار کننده که در آزادراه کاشان- قم قرار دارد، مردم بوی نامطبوعی را احساس کردند اما خطری متوجه شهر و مردم نیست.
او اضافه کرد: با وجود اینکه نشت بوی گاز در این ایستگاه به دلیل بالا رفتن فشار به طور خودکار بود اما متخصصان و کارشناسان اداره گاز برای بررسی موضوع به سرعت به محل اعزام شدند و مشکل موجود در کمتر از یک ساعت برطرف شد.
بهرام نژاد گفت: چنین شرایطی در فصل زمستان معمول است و تمام دستگاه های بودار کننده گاز نیز به علت مسائل ایمنی در خارج از شهر (جاده های ابوزید آباد، قمصر، نوش آباد و جاده قمصر) قرار دارد.
وی با قدردانی از هوشیاری و رفتار مسئولانه مردم در پیگیری موضوع بیان کرد: کارکنان شرکت گاز به صورت شبانه روزی از تاسیسات گازی مراقبت می کنند و در صورت احتمال بروز هرگونه حادثه، به سرعت نسبت به رفع آن اقدام خواهند کرد.
نزدیک به 107 هزار مشترک گاز طبیعی در کاشان وجود دارد که 90 درصد آنها خانگی است.
کاشان مرکز شهرستان کاشان با نزدیک به 300 هزار نفر جمعیت در فاصله 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.