الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سفر رئیس جمهوری به مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه از مهمترین اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. رئیس جمهوری روز سه شنبه در جریان سفر به استان کرمانشاه با حضور در سرپل ذهاب از مناطق زلزله زده این شهرستان بازدید و با مردم دیدار و گفت وگو کرد. همچنین هیات دولت با اختصاص مبلغ 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 659 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد.
*** آخرین آمار مربوط به تعداد کشته شدگان و مصدومان زلزله غرب کشور نیز در صدر اخبار مورد توجه بود. شمار کشته ها و مصدومان بر اساس اعلام مسئولان تا روز چهارشنبه دراستان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است.
*** تایید شورای نگهبان برای تعطیلی 6 آذر نیز از اخبار مورد توجه بود. با توجه به تایید شورای نگهبان و ابلاغ این قانون، روز دوشنبه 6 آذرماه مصادف با هشتم ربیع الاول و روز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) تعطیل رسمی است.
*** اختلال در تلگرام نیز از اخبار مورد توجه بود. کاربران زیادی از اواخر سه شنبه شب 23 آبان با اختلال در تلگرام مواجه شده‌اند. به گفته برخی منابع خبری این اختلال در سیستم داخلی این شبکه وجود دارد و از شبکه های ارتباطی ایران نیست.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** جمع آوری کمک های مردمی در سراسر استان اصفهان برای زلزله زدگان کرمانشاه از مهمترین اخبار محلی مورد توجه بود. مردم استان اصفهان با حضور در پایگاه های تعیین شده یا بصورت خودجوش اقدام به ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی خود و همچنین حضور در مرکز انتقال خون اصفهان کردند. از جمله اخبار مورد توجه در این زمینه کمک 30 میلیون تومانی مادر یک شهید چادگانی بود.
*** آلودگی هوای کلانشهر اصفهان نیز از اخبار مورد توجه بود. هوای کلانشهر اصفهان روز چهارشنبه بطور مجدد در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.
گ/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.