به گزارش ایرنا، مهدی رفیعی شامگاه دوشنبه در مراسم روز ملی نان در اصفهان افزود: در این زمینه استفاده از گونه های گندم مناسب، فرآیند تبدیل گندم به آرد و آسیب شناسی تولید نان از مزرعه تا نانوایی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در 6 ماه امسال سه هزار و 750 مورد آزمایش کیفیت نان در استان انجام شد، گفت: باید از روش های جدید در بازرسی در این زمینه بهره ببریم.
وی با اشاره به اینکه ایران جزو کشورهای با مصرف بالای نان است، افزود: از این رو باید استانداردهای تولید نان و اعداد معین در مصوبات شورای عالی سلامت در تولید رعایت شود.
رفیعی با اشاره به اینکه باید تمام الزامات قانونی در تولید نان اجرایی شود، اضافه کرد: از این رو بازرسان بهداشت محیط با بازرسی و کنترل مواد اولیه تولید نان اقدامات پیشگیرانه را مورد توجه قرار می‌دهند.
وی گفت: باید سلامت جسمی و روحی نانوایان مورد توجه قرار گیرد چراکه در تولید نان ارتباط مستقیم دارد.
وی با اشاره به اینکه مشکلات علمی و اجرایی در حوزه تولید نان وجود دارد، تصریح کرد: از دیگر مشکلات موجود کیفیت آرد کشور است که این آرد کیفیت بی ثباتی دارد و از این رو پیشنهاد می شود شاخصه های اصلی آردها بر روی گونی های آرد درج شود تا نانوا برای تولید نان تصمیم گیری بهتری داشته باشد.
معاون توسعه و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز در این مراسم گفت:باید برای بهبود کیفیت نان و سالم سازی آن و ارائه نان خوب و با کیفیت به مردم با برگزاری این گونه همایش ها اقدام کرد.
حسین سیستانی افزود: قدم های موثری برای حل و فصل مشکلات نانوایان در عرصه های قانونگذاری، قضاوت و اجرا برداشته شده است.
وی با بیان اینکه شرایط سخت کار نانوایی را درک می کنم اظهارکرد: مشکلات، سختی ها و درآمد کم نانوایان را باور داریم .
مراسم بزرگداشت 'روز ملی نان' و تجلیل از نانوایان برتر کشور 22 آبان به میزبانی اصفهان و در محل سالن دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.
این مراسم با هدف معرفی جدیدترین پژوهش ها در حوزه آرد و نان، بررسی روش های نوین و مفید و آموزش بهینه سازی چرخه تولید این ماده غذایی پرمصرف برگزار شد.
سخنرانی پژوهشگران و استادان حوزه آرد و نان، برگزاری نمایشگاه عکس با این موضوع و تجلیل از بیش از 20 نانوای برتر از 27 استان کشور از دیگر بخش های این مراسم بود.
در شهرستان اصفهان 980 و در کشور بالغ بر 85 هزار واحد رسمی نانوایی وجود دارد.
20 درصد واحدهای تولیدی نان در اصفهان از آرد آزاد و 80 درصد از آرد یارانه ای استفاده می کنند.
این واحدها با استفاده از 300 هزار کیسه آرد، ماهانه 96 میلیون قرص نان پخت می کنند.
ت 7150 / 6022 خبرنگار: علی نعمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.