به گزارش ایرنا، ابوالفضل معینی نژاد روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی آران و بیدگل گفت: 11 موکب هم اکنون دارای مجوزهای لازم هستند و 2 موکب دیگر نیز در حال سپری کردن مرحله های پایانی فرایند دریافت مجوز می باشند.
وی افزود: وزارت کشور در سال های گذشته تنها مسئولیت کمیته انتظامی و امنیتی آئین راهپیمایی بزرگ اربعین را بر عهده داشت اما با بخشنامه جدید، این مجموعه مسئولیت کل ستاد اربعین حسینی را عهده دار شده است.
فرماندار آران و بیدگل بیان کرد: پنج کمیته امنیتی و انتظامی، اعزام، جلب مشارکت مردمی و تغذیه، بهداشت و درمان، فرهنگی آموزشی و تبلیغات با بهره گیری از تجربه نقاط قوت و کاستی های سال های گذشته تمهیدهایی را جهت برگزاری هر چه با شکوه تر این آئین در نظر گرفته که از جمله آنها ترویج فرهنگ اربعین حضرت امام حسین (ع)، تقویت نگرش انسجام شیعیان و تقویت همگانی ادیان الهی است.
حجت‌الاسلام محمود فقیهی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان اصفهان نیز در این جلسه آئین های عزاداری و خروش مردم ولایی آران و بیدگل را با شکوه عنوان کرد و گفت: اربعین مختص به حضرت سید الشهدا (ع) می باشد چرا که ایشان نخستین امام معصومی بودند که در هستی برایشان اقامه عزا شد.
وی افزود: قیام حضرت امام حسین (ع) در کربلا پیام های مهمی مانند برپا داشتن نماز، امر به معروف و نهی از منکر بود که باید پیام ها به عنوان الگویی در جهان اسلام فرهنگ سازی شود.
شهرستان آران و بیدگل در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.