به گزارش ایرنا، مدیر عامل فرودگاه کاشان در حاشیه فرود این هواپیما در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: پرواز این هواپیما از مبداء تهران به مقصد کاشان و بصورت آزمایشی به منظور بررسی زیرساخت های پروازی فرودگاه کاشان برای برقراری پروازهای برنامه ای انجام شد.
' سید مسعود مسعودی' افزود: در این پرواز نمایندگانی از بخش های کنترل پرواز، کیترینگ، خدمات فرودگاهی و حراست هما حضور داشتند.
وی با تاکید بر اینکه این پرواز آزمایشی برای برقراری پروازهای کوتاه بُرد فرودگاه کاشان انجام شد، افزود: بر اساس اظهار نظر خلبان هواپیمای ATR72-600 ، این پرواز در امنیت کامل انجام شد و وی از امکانات فروگاده کاشان ابراز رضایت کرد.
مدیر عامل فرودگاه کاشان ابراز امیدواری کرد: پس از بازدید مسئولان کنترل پرواز، خدمات فرودگاهی و حراست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای کاشان - رشت، کاشان - شیراز ، کاشان - تهران و کاشان - مشهد با این نوع هواپیما انجام شود.
مسعودی یادآور شد: این هواپیما با ظرفیت 70 نفر مسافر یکی از 6 هواپیمای خریداری شده پس از لغو تحریم ها و اجرایی شدن برجام است.
خلبان هواپیمای ATR72-600 نیز گفت: در این پرواز آزمایشی که به سمت فرودگاه کاشان انجام شد، در مسیر مشکل خاصی مشاهده نکردیم.
کاپیتان ' رامیتن رنجبر ' باند فرودگاه کاشان را مناسب برای فرود این نوع هواپیما دانست و اظهارکرد: همکاران فنی شرکت هواپیمایی هما، امکانات فرودگاه کاشان را کنترل و چک خواهند کرد.
وی افزود: هواپیمای ATR72-600 از سری هواپیمای پسابرجامی است که سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آنها را برای مسیرهای کوتاه برد و مناطق کم برخوردار استفاده می کند.
وی با اشاره به اینکه تمام گزارش های فنی این پرواز به بخش عملیات پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر ارائه خواهد شد ، افزود: بخش عملیات پرواز این شرکت تصمیم گیر نهایی برای انجام پروازهای برنامه ای در فرودگاه کاشان است.
فرودگاه کاشان خرداد سال گذشته پس از دو دهه عملیات اجرایی با انجام نخستین پرواز از مشهد مقدس به ترمینال شهید احمدی روشن کاشان به بهره برداری رسید.
6136 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.