الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** انفجار در شهر قم در صدر اخبار سراسری مورد شبکه های اجتماعی قرار داشت. به گفته برخی منابع خبری، روز پنجشنبه انفجار در مسافرخانه ای در اطراف حرم حضرت معصومه که گفته می شود به دلیل انفجار گاز ناشی از بی احتیاطی زائران واقع در آن به وقوع پیوسته موجب تخریب بخش های زیادی از این مسافرخانه 2 طبقه و مصدومیت 11تن شد.
*** به عقب کشیدن ساعت رسمی کشور نیز از اخبار سراسری مورد توجه بود. بر اساس قانون، ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه سی ام شهریور یک ساعت به عقب برگردانده می شود.
*** اظهارات ظریف پس از نشست 1+5 در نیویورک نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توضیح جلسه وزرای کمیسیون مشترک برجام گفت: در این جلسه بر رعایت کامل برجام و مذاکره ناپذیر بودن آن تاکید شد. ظریف ادامه داد: جمهوری اسلامی درباره موارد نقضی که از سوی ایالات متحده از ابتدای اجرایی شدن برجام و به خصوص در دوره دولت جدید آمریکا مطرح بوده است، همچون اظهاراتی که مقامات آمریکا کردند که از نظر ما مناسب نبوده و برای مقررات برجام که بعضی موارد آن به عنوان نقض مواد 26،28 و 29 برجام قابل تفسیر است، صحبت کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشت که ایالات متحده تعهدات خود را اجرا نکرده است و لفاظی هایی که توسط ایالات متحده از جمله سخنرانی بسیار سخیفی که دیروز از سوی رئیس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت، نشان دهنده دور بودن ایالات متحده از واقعیات جامعه بین المللی است که امروز بار دیگر از نزدیک مشاهده کردیم.
*** استعفای منصوریان از سر مربی گری تیم فوتبال استقلال نیز از اخبار مهم مورد توجه بود. علیرضا منصوریان سرمربی تیم استقلال روز چهارشنبه پس از تساوی یک ــ یک تیمش مقابل ذوب‌آهن اصفهان سرانجام پس از هفته‌ها کشمکش از سمت خود استعفا داد.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تساوی تیم ذوب آهن در مقابل استقلال از اخبار محلی مورد توجه بود. تیم فوتبال ذوب آهن با تساوی برابر یک بر یک در مقابل استقلال در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور با یک امتیاز کسب شده به خانه بازگشت.
*** تعطیلی 2 معدن گچ در اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. کارشناس اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: در خصوص معادن گچ که بخش عمده آلودگی را ایجاد می‌کردند، با پیگیری‌های قضایی انجام شده، 2 واحد تعطیل شده و 2 معدن دیگر هم در دست بررسی است.
گ/3011 / 6022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.