به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی در خطبه های نماز جمعه در مصلی بقیه الله الاعظم (عج) کاشان اظهارکرد: ملتهای اسلامی متوجه شده اند که با مذاکره مشکلات برطرف نمی شود و تنها راه نجات از جنایتهای استکبار و صهیونیستها، قیام در برابر ستمگران است.
وی افزود: مسلمانان مظلوم کشورهای عراق، سوریه، یمن، بحرین، افغانستان، پاکستان، فلسطین و میانمار وظیفه و راه رهایی خود از جنایتهای اسکتبار جهانی را قیام دانسته اند.
وی خاطرنشان کرد: امروز هزاران انسان مظلوم در میانمار توسط عوامل استکبار و صهیونیستها آواره کوه ها، دریاها و صحراها شده اند و عده ای از زنان و کودکان را زنده در آتش سوزانده اند.
عضو مجلس خبرگان رهبر همچنین در آستانه ماه محرم و صفر به امامان جمعه و جماعات توصیه کرد پیامها و هدفهای نهضت عاشورا و کربلا را برای مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تبیین کنند.
وی تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) از قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از نمکر و مقابله با استبداد و استثمار و حفظ شریعت جد گرامیشان حضرت رسول اکرم (ص) بود.
آیت الله نمازی اظهار کرد: آرام آرام تفکر توحیدی امام حسین (ع) از مرز کشورهای اسلامی عبور کرده و به سمت غرب، اروپا و آمریکا درحال پیشروی است و دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند، آینده جهان از اسلام است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: در آینده نزدیک کربلا و عاشورا کره زمین را تصرف و امام حسین (ع) با مظلومیت خود جهان را فتح و اربعین و عاشورا بین اللملی خواهد شد.
به گفته وی امروز هزاران انسان مظلوم میانمار توسط عوامل استکبار وصهیونیستها آواره صحراها، کوه ها و دریاها شده و عده ای از زنان و کودکان بی پناه را در آتش سوزانده اند.
خطیب نماز جمعه کاشان بیان کرد: امروز مدعیان دروغین حقوش بشر و سازمان ملل چشمان خود را در برابر این همه جنایت بسته و سکوت کرده اند.
وی افزود: «ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شعار های انتخاباتی خود تبلیغ می کرد که پول و ثروت مردم آمریکا نباید هزینه جنگ در خاورمیانه شود بلکه باید صرف بازسازی و خرابی های آمریکا شود اما امروز از آن حرف عدول کرده و بر طبل، جنگ و تحریم تهدید می کوبد.
امام جمعه کاشان همچنین با یادآوری 20 شهریور سالروز شهادت آیت الله اسدالله مدنی نماینده امام راحل امام و امام جمعه تبریز، گفت: این شهید شخصیتی برجسته، عالم، مجتهدی شجاع و متخلق به صفات حمیده، متواضع و مخلص در کارها بود.
نمازگزاران جمعه کاشانی همچنین با انجام راهپیمایی کشتار مسلمانان میانمار و سکوت سازمان های بین الملی را محکوم کردند.
6136 * خبرنگار: یوسف صائب** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.