هنرمند عکاس کاشانی گفت: مسابقه بین المللی زمین و آسمان (TWAN 2017) با حضور عکاسان 65 کشور در دو بخش اصلی «زیبایی های آسمان» و «آلودگی های نوری» برگزار شد.
مجید قهرودی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: در بخش آلودگی های نوری عکسی از من که از دریاچه نمک مرنجاب ثبت شده همراه با عکسی از امیر رضا کامکار دیگر عکاس ایرانی جزو منتخبان این دوره از مسابقه بین المللی زمین و آسمان شدند.
وی افزود: این عکس در شبی مهتابی، در دریاچه نمک مرنجاب آران و بیدگل ثبت شده که رد نور ستارگان و شکل گیری یک طوفان به همراه آذرخش هایی در افق و بازتاب آنها در آب دریاچه را نشان می دهد.
وی آلودگی نوری شهر تهران در تصویر که به شکل نوری نارنجی رنگ در افق طرف راست عکس مشاهده می شود را علت برگزیده شدن آن در بخش آلودگی نوری بیان کرد.
مجید قهرودی سالهای2012 و 2014 میلادی نیز جزو برگزیدگان مسابقه زمین و آسمان بوده است.
مسابقه پروژه جهان در شب را 45 عکاس از بهترین های جهان برگزار می کنند و داوری آن را نیز چهره های مشهوری از دنیای علم و هنر از جمله دانشمندان ناسا و عکاسان سرشناس نشنال جئوگرافیک بر عهده دارند.
قهرودی متولد سال 1367کاشان دارای مدرک کارشناسی فیزیک فعالیتش را در زمینه عکاسی نجومی از سال 89 آغاز کرد و تاکنون رتبه های زیادی در مسابقه ملی و بین المللی کسب کرده است.
رتبه سوم مسابقه بین المللی عکس زمین آسمان TWAN 2014 در بین 55 کشور، مدال طلای جشنواره بین المللی عکس خیام 2013 در بین 76 کشور شرکت کننده، مقام پنجم مسابقه بین المللی عکس زمین و آسمان TWAN 2012 در بین 42 کشور، منتخب وب سایت عکس روز نجومی سازمان فضایی ناسا 2017، انتخاب و انتشار اثرش در مجله Sky and Telescope آمریکا در سال 2015، برگزیده مسابقه بین المللی Panobook Photography Award در سال 2016 و منتخب دومین دوره مسابقه بین المللی 35photo Awards از جمله مهمترین عنوانهای کسب شده این عکاس کاشانی است.
مسابقه عکاسی تووان از جمله مسابقه های عکاسی نجوم معتبر در سطح بین المللی است، تووان رویکرد متفاوتی از عکس نجومی معمول را ارائه می کند که در آن تصویر منظره ای زمینی با دید به آسمان شب همراه است؛ در این سبک تنها عکس از اعماق اجرام آسمانی نیست، بلکه ترکیبی از زمین و آسمان شب است.
6136/ 6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده :عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.