به گزارش ایرنا، محسن نیرومندی روز یکشنبه در همایش تقدیر از تعاونی های برتر منتخب دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اصفهان افزود: طی چهار سال تصدی دولت یازدهم، میزان صادرات شرکت های تعاونی این استان به 150 میلیون دلار افزایش یافت که نسبت به 16 سال گذشته بی سابقه است.
وی اضافه کرد: هم اکنون سه هزار و 160 شرکت تعاونی فعال با سه میلیون نفر عضو در استان اصفهان وجود دارد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بااشاره به تاسیس حدود هشت هزار تعاونی در این استان، اظهارکرد: سیاست وزارت تعاون، ساماندهی شرکت های تعاونی و همچنین انحلال تعاونی های غیرفعال است.
وی با یادآوری اینکه 80 سال از عمر شرکت های تعاونی در کشور می‌ گذرد، افزود: در افق پیش‌ رو و آنچه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، نقش 25 درصدی تعاونی‌ ها در اقتصاد کشور است.
نیرومند تصریح کرد: باتوجه به تشکیلات بزرگ تعاونی ها و نداشتن بورس تعاون و کمبود امکانات برای تحقق این مهم باید بیش از پیش تلاش کرد.
وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان در چند سال گذشته در بخش افتتاح طرح های تعاونی در بین استان‌ های اول یا دوم کشور بوده است و با همین هدف، 31 هزار واحد مسکن مهر امسال تحویل متقاضیان شد و تا پایان شهریور نیز یک هزار و 500 واحد دیگر نیز تحویل خواهد شد.
در این همایش که در سالن اجتماعات اطاق بازرگان، معادن و کشاورزی کاشان برگزار شد، 30 شرکت تعاونی برتر استان اصفهان که 2 تعاونی آن از شهرستان کاشان بود، تجلیل شدند.
معرفی استعداد ها و توانمندی های شهرستان کاشان به ویژه در بخش تعاون از اهداف برگزاری این همایش بود.
6136 / 2093 ** خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.