' محمد مجیری ' روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مالکان و بهره برداران این انبارها باید مشخصات انبار و محل نگهداری کالاهای خود را در سامانه یاد شده ثبت کنند.
وی اضافه کرد: سامانه جامع انبارها اواخر سال گذشته با هدف جلوگیری از قاچاق کالا در کشور راه اندازی و همزمان در استان اصفهان فعال شد.
مجیری اضافه کرد: این سامانه براساس موارد 23 تا 27 آیین نامه اجرایی مواد پنج و 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه اندازی شده است و همه مراکز دولتی و بخش خصوصی که دارای انبار و محل نگهداری کالا هستند، موظفند مشخصات انبارها و مواد و نوع کالاهای انبارشده در این محل ها را در سامانه جامع انبارها و نگهداری کالا ثبت کنند.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان توضیح داد: پس از ثبت مشخصات انبارها و محل نگهدای کالا توسط صاحبان و بهره برداران، شناسه برای این افراد صادر می شود و هرگونه جابه جایی و انتقال کالا توسط افراد، منوط به داشتن شناسه سامانه جامع انبارها می باشد.
وی اظهارکرد: کلیه واحدهای صنفی، اصناف و فعالان در زمینه توزیع و عرضه کالا که دارای انبار حتی در حد یک محل کوچک هستند باید اطلاعات انبارهای خود را در این سامانه ثبت کنند.
مجیری بیان کرد: صاحبان انبارها و محل های نگهداری کالا که بصورت استیجاری انبار در اختیار گرفته اند باید مشخصات این انبارها را در سامانه یاد شده ثبت کنند.
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به اینکه مهلت ثبت مشخصات انبارها و محل نگهداری کالا در سامانه جامع انبارها رو به پایان است، گفت: پس از اجرایی شدن طرح، ثبت مشخصات انبارها در سامانه یاد شده امکانپذیر نیست و جا به جایی و انتقال کالا و یا صدور بارنامه برای انتقال کالا از انبار به انباری دیگر یا مکانی دیگر بدون داشتن شناسه ممنوع است.
وی از مراکز دولتی، واحدهای تولیدی، صنفی و اصناف که دارای انبار و محل نگهداری کالا هستند خواست هرچه سریع تر نسبت به ثبت مشخصات این انبارها در سامانه جامع انبارها اقدام کنند.
خاطرنشان می شود، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور 6 مرداد سال گذشته ( 95 ) آیین نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را که به تصویب هیات وزیران رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.
براساس ماده ۲۳ این قانون ، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است با همکاری وزارتخانه ‏های جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نفت، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، شهرداری‏ ها، اتاق‏های بازرگانی و اصناف و سایر دستگاه‏های ذیربط، نسبت به شناسه‏ دار کردن انبارها، سردخانه‏ ها، سیلوها و مراکز نگهداری کالاهای متعلق به اشخاص حقیقی و حقوقی و ثبت مشخصات مالک کالا، نوع و میزان کالاهای ورودی و خروجی از این اماکن و همچنین تهیه، ایجاد و بهره‏برداری ' سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ' اقدام کند.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.