الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** نشست مطبوعاتی حسن روحانی از جمله اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی بود.حجت الاسلام والمسلمین حسن ‏روحانی رئیس جمهوری دوشنبه با حضور خبرنگاران رسانه های ‏داخلی و بین المللی نشست خبری خواهد داشت.‏ رییس جمهوری در این نشست، ضمن طرح مهمترین مسائل کشور بویژه پس از ‏حضور حماسی ملت ایران در انتخابات، مواضع ‏جمهوری اسلامی ایران را ‏در باره مسائل منطقه ای و بین المللی تشریح می کند.‏
***بیانیه ستاد انتخابات کشور برای خودداری از حضور در خیابان ها برای جشن نیز دیگر خبر مورد توجه بود. ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از همگان انتظار می‌رود بمنظور حفظ آرامش و سهولت تردد مردم و جلوگیری از مزاحمت‌ و سوء استفاده‌های احتمالی،از امروز از حضور در خیابان‌ها و معابر برای برپایی جشن خودداری کرده و چنانچه ستاد منتخبین ملت در ریاست جمهوری و شوراها متقاضی برگزاری مراسم باشند با مراجعه به فرمانداری شهرستان محل خود، برای هماهنگی و دریافت مجوز در زمان و مکان مشخص اقدام کنند.
*** مقایسه آماری آرای 2 نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری نیز از جمله اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. بر اساس آمار منتشره، 25 استان با روحانی و 6 استان با رئیسی بودند.
*** مصدومیت 6 کارگر کارخانه فولاد بویراحمد و وضعیت سینماهای کشور در ماه رمضان نیز دیگر اخبار مورد توجه بود.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اعلام نتیجه نهایی و قطعی انتخابات میان دوره ای مجلس در اصفهان از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی بود. بر این اساس حسن کامران نماینده کهنه کارپنج دوره مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بار دیگر به نهاد قانونگذاری کشور راه یافت.سه نامزد با بیشترین آراء به ترتیب حسن کامران دستجردی با 242 هزار و 889 رای، سیدمجید موسویان احمدآبادی با 232 هزار و 157 رای و نصرالله سخاوتی لادانی با 86 هزار و 522 رای بودند.
***اعلام آخرین وضعیت انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اصفهان نیز دیگر خبر محلی مورد توجه بود. فرماندار اصفهان با اعلام اسامی حائزین از شمارش آرای 667 صندوق در انتخابات شورای اسلامی کلانشهر اصفهان، تصریح کرد که شمارش آرای25 شعبه باقیمانده نیز در حال اتمام است که پس از تطبیق با هیات نظارت به اطلاع رسانده خواهد شد.با توجه به آراء اعلام شده همه اعضای لیست امید اصلاح طلبان از اصفهان راهی شورای شهر شدند.
*** زایمان مادر فریدونشهری در کنار خیابان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، یک مادر باردار روستایی در یکی از خیابان های فریدونشهر فرزند خود را بطور طبیعی به دنیا آورد. این زن از روستای بهرام آباد، حوالی فریدون شهر راهی مرکز شهرستان شد تا با مراجعه به بیمارستان فرزندش را به دنیا بیاورد، اما وقتی از مینی بوس پیاده شد، درد زایمان او را زمینگیر کرد و در بین رفت و آمد شهروندان با سختی زیاد، خودش را به گوشه ای از خیابان، حوالی شهرداری این شهر کشاند و فرزند خود را بصورت طبیعی به دنیا آورد. حال مادر و نوزاد خوب است و در سلامت کامل به سر می برند.
*** قطع آب در برخی مناطق شرقی اصفهان و غرق شدن دو برادر 25 و 35 ساله در دریاچه سد زاینده رود نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود.
گ/301 /6027
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/esfahanirna
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.