به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمدجواد بگی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از شهرک‌های صنعتی کاشان ضمن اشاره به شعار امسال اظهار داشت: در حوزه صنایع دانش بنیان و فن‌آور در شهرستان کاشان، شهرضا، نائین و گلپایگان مطالعات ایجاد شهرک‌های تخصصی تبدیلات گازی، فراوری محصولات راهبردی و فراوری محصولات و مواد غذایی و صنعت نساجی در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه این مطالعات گامی در جهت اشتغالزایی فارغ‌التحصیلان و نخبگان دانشگاه است، افزود: امید است زنجیره ارزش افزوده مواد معدنی در مورد عناصر راهبردی مانند اکتنیدها، لانتانیدها و غیره که تولید آن در کشور و خاورمیانه وجود نداشت، در منطقه نائین و شرق استان ایجاد کنیم.

بگی خاطرنشان کرد: در صنایع پایین دستی پتروشیمی و صنایع تبدیلاتی در جوار شهرک صنعتی رازی و همچنین تولید دارو برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته و در شهرستان کاشان با توجه به زمینه موجود در حوزه صنایع نساجی در نظر داریم تکنولوژی ساخت ماشین آلات نساجی و فراورده‌های نساجی برتر و نوآورانه و دانش بنیان به این منطقه وارد کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در گلپایگان زمینه تولید محصولات غذایی وجود دارد، خوشه صنایع غذایی ویژه آن منطقه برنامه ریزی کردیم و در مورد زون فنا‌آورانه مواد غذایی و صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی اقدامات لازم صورت گرفته است.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه به دنبال صنعت پاک در استان هستیم، ابراز داشت: بر اساس این اقدامات صورت گرفته بالغ بر 10 هزار نفر اشتغال ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد شده است.

بگی بیان کرد: سرمایه گذاری در این مورد بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است و ارزش افزوده آن بسیار بالا است زیرا با یک سرمایه گذاری کم ارزش افزوده بسیار زیاد را ایجاد می‌کند و امیدواریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در توسعه صنایع دانش بنیان برداشته باشیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621513
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.