امان‌الله نیکرو در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درشهرضا با بیان اینکه حفظ، حمایت، توسعه و بهره‌برداری از وظایف منابع طبیعی است اظهار داشت: مراتع شهرستان بستری برای زیست و زندگی پایدار، منابع پایه تولید در سایر بخش‌های اقتصادی، تولید علوفه قابل برداشت برای چرای دام و تولید محصولات فرعی اعم از صنعتی خوراکی و داروئی است.

وی با بیان اینکه ایران جزو کشورهای با پوشش کم جنگل محسوب می‌شود و در میان 56 کشور صاحب جنگل مقام 45 را دارا است، گفت: سرانه جنگل در اصفهان هشت دهم هکتار و در شهرستان شهرضا 200 مترمربع است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرضا گفت: سرانه جنگل در سطح شهرستان شهرضا باید افزایش پیدا کند و از ورود صنایع آلاینده به شهرستان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اداره منابع طبیعی جزو ادارات حاکمیتی کشور است و باید بر زمین‌خواری و بهره‌برداری از منابع طبیعی نظارت کند، افزود: طرح کنترل کوچ دام که زمان ورود و خروج دامداران را کنترل و نظارت می‌کند تنها در استان اصفهان در شهرضا در راستای بهبود پوشش گیاهی اجرا می‌شود.

نیکرو با اشاره به اینکه بعضی از دامداران متخلف هستند، گفت: بعضی از تخلف‌های انجام شده در شهرضا مربوط به استان‌های دیگر است مانند قطع درختان بلوط شهرستان که از استان‌های اطراف این تخلف را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که تخلفی انجام نشود چرا که عرصه ملی از بین می‌رود، افزود: نسبت به چند سال گذشته پرونده‌های قضایی منابع طبیعی با کاهش روبه‌رو بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرضا اظهارداشت: سال گذشته 3 مورد پرونده تصرف زمین در شهرضا اتفاق افتاد که در دادگاه حکم آن صادر و خلع ید شد و حدود 20 هکتار از زمین‌های منابع طبیعی به این اداره بازگشت داده شده است.

وی با بیان اینکه امسال 6 مورد پرونده تخلف چرای دام که نسبت به سال گذشته کاهش داشته به دادگستری ارجاع داده شده، گفت: سال گذشته همچنین 13 مورد پرونده قاچاق چوب که نسبت به سال گذشته افزایش داشته به دادگاه معرفی شده است.

نیکرو در زمینه منابع طبیعی در استان شاخص است، گفت: سال گذشته در هفته منابع طبیعی هزار اصله نهال در شهرضا در قالب نهضت سبز بین ادارات و ارگان‌هایی که امکان نگهداری از نهال را دارند توزیع شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608083
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.