به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: سفر رئیس جمهوری و دیپلمات ها به کشورهای مختلف، نتایج خوبی برای کشور ما و طرف های مقابل دارد.
وی بیان کرد: سفر اخیر رئیس جمهوری کشورمان به روسیه، منشاء خیر و برکت برای کشورمان و کشور روسیه است و روابط بین المللی را نیز تقویت می کند.
وی تاکید کرد: ایران در زمان حاضر تنها نیست و یک جبهه قوی تشکیل داده است.
امام جمعه تیران و کرون ادامه داد: امنیت مطلوب داخلی و همراهی و دوستی بین ایران و سایر کشورها از ویژگی های خاص ایران در بین سایر کشورهای دنیاست.
وی به قطع ارتباط سیاسی ایران و آمریکا در سال 59 نیز اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا دشمن اسلام،انسانیت و بشریت است و روحیه استکباری آمریکا به همگان اثبات شده و اگر کسانی نسبت به این موضوع تردیدی داشته اند، تاکنون تردید آنها رفع و چهره واقعی این دولت ظالم برایشان روشن شده است.
رشیدیان، بدعهدی در برجام را نتیجه آزمون عملی دولت آمریکا دانست و تصریح کرد: دولت آمریکا در مذاکرات هسته ای و برجام، بدعهدی خود را ثابت کرد و برجام آزمون عملی برای سنجش عملکرد دولت آمریکا بود.
وی گفت: دشمنی دولت آمریکا با ایران در قالب مخالفت با فعالیت هسته ای ابراز می شود که این موضوع تنها بهانه ای برای آنهاست.
وی اضافه کرد: اگر ارزش های اسلامی و دینی در راس سیاست های کشور ما نباشد و ما غلام این دولت استکباری شویم، مخالفت ها دیگر تمام می شود اما دستورهای دینی و اعتقادی ما هرگز اجازه تسلیم شدن در برابر ظالمان را نمی دهد و با ایستادگی و استقامت پیروز می شویم.
به گزارش ایرنا، دولت یازدهم در سومین سال ریاست جمهوری حجت الاسلام روحانی تمرکز سیاست خارجی خود را روی تحولات درون منطقه ای در کنار تعامل گرایی با کشورهای جهان در قاره های دور و نزدیک بنا نهاد.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری کشورمان در سالی که گذشت، مجموعه سفرهای گوناگونی را به کشورهای دور نزدیک در قاره آسیا، اروپا و آمریکا انجام داد و در این سفرها ضمن تلاش برای بهبود روابط اقتصادی، پیام صلح و دوستی مردم ایران را به جهانیان ابلاغ کرد و رویکرد تعامل گرایی خود را به جهانیان نشان داد.
همچنین روحانی میزبان رهبران سیاسی و مقام های دیپلماتیک بسیاری از کشورهای جهان بود.
شهرستان تیران و کرون در 45کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7131/3011 خبرنگار: اکبر مهدی زاده*تنظیم کننده: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.