به گزارش ایرنا، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلای بزرگ اصفهان افزود: کشور ما در مقایسه با اوایل انقلاب توسعه زیادی داشته و جمعیت آن بیش از 2 برابر شده است که همه اینها زحمت و خرج دارد و کار زیادی در دولت ها انجام شده است هرچند ممکن است دولتی در این زمینه زرنگتر بوده باشد.
وی ادامه داد: با این حال، هنوز هم جای کار زیادی برای همه مسئولان وجود دارد که هیچگاه تمام نمی شود.
وی با بیان اینکه از سال 91 تا 95 حدود چهار میلیون تَن به جمعیت کشور افزوده شده است، تصریح کرد: ما هرچه فرصت کار و اشتغال ایجاد کنیم باز هم جمعیت جدیدی وارد بازار کار می شود که نیاز شغلی دارند.
امام جمعه اصفهان همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد: هرکس، هر نامزد انتخاباتی را که می پسندد و قبول دارد فقط در باره آن صحبت و تبلیغ کند و علیه نامزد دیگری، اقدام نکند و جهنم را برای خود نخرد.
وی اضافه کرد: وقتی شورای نگهبان کسی را تایید می کند مردم هم باید وی را قبول کنند.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا در سال 59 اظهار کرد: امام راحل، این موضوع را نعمت خواندند و ما نیز آن را حس می کنیم.
وی گفت: برغم مذاکره های صورت گرفته از جمله برجام، ارتباط با آنها، نفعی برای ما ندارد زیرا آمریکا به چیزی پایبند نیست.
وی همچنین با اشاره به حمله موشکی آمریکا به پایگاه های سوریه در روز گذشته افزود: آیا عاقلانه است که با آنها معاشرت کنیم زیرا آنها دشمن ذاتی اسلام هستند.
وی همچنین به استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اشاره و تصریح کرد: دشمنان می گویند دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده در حالی که دولت سوریه تاکید دارد سلاح شیمیایی ندارد و این سلاح ها در یک پایگاه داعش که منفجر شده، وجود داشته است.
امام جمعه اصفهان همچنین تاکید کرد: جوانان ما بگونه ای تربیت شده اند که زیر سلطه دشمنان اسلام قرار نگیرند.
وی همچنین با بیان اینکه سال گذشته حدود 800 هزار تَن در مراسم اعتکاف در استان اصفهان شرکت کردند، افزود: به معتکفان بویژه جوانان توصیه می کنم که گوشی تلفن همراه خود را به این مراسم نبرند و خودشان را از همه چیز رها کنند.
امام جمعه اصفهان همچنین با گرامیداشت ایام شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر و خواهرش شهید بنت الهدی، شهید صیاد شیرازی، شهید آوینی و شهدای انرژی هسته ای، اظهار کرد: بیستم فروردین در کشور ما به روز انرژی هسته ای نامگذاری شده است.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به ولادت امیرالمومنین(ع) نیز تاکید کرد: لازم است مردم ولایی اصفهان، تولد امام علی(ع) را رونق بیشتری دهند زیرا این روز جزو ایام الله بزرگ بشریت است و این امام، انسان خاصی است و خدا به صورت خاص، وی را تربیت کرده است.
امام جمعه اصفهان همچنین با گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن به فرمان امام راحل (ره) گفت: امام خمینی(ره) از اوائل انقلاب، نهادهایی مانند بنیاد مسکن، کمیته امداد و حساب 100 را تاسیس کرد و بهزیستی را برای رسیدگی هرچه بیشتر به مستضعفان رونق داد و این نهادها در این 38 سال خدمت های خوبی داشته اند.
ت/3011/6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.