به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حسین مکی صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک به مناسبت عید نوروز اظهار داشت: در طرح نوروزی 96 اورژانس در منطقه تحت پوشش جغرافیایی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از 25 اسفند ماه 95 تا تا 8 صبح 14 فروردین ماه 96 همکاران مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ها پزشکی در مجموع بیش از یک‌هزارو دویست ماموریت به انجام رسانده و به بیماران نیازمند خدمات فوریت‌ها پزشکی رسیدگی کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ها پزشکی کاشان افزود: با تحلیل آماری مشخص شد که آمار ماموریت‌های تصادفی جرحی جاده‌ای به نسبت مدت مشابه سال قبل 36 درصد افزایش داشته و مصدومین ناشی از این حوادث نیز 31 درصد افزایش داشته‌اند.

مکی خاطرنشان کرد: افرادی که بر اثر شدت تصادف در صحنه حادثه در این مدت فوت کرده‌اند پنچ نفر بودند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش یا کاهش نداشته است و آمار ماموریت‌ها تصادفی جرحی حوزه شهری در این مدت افزایش 5 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: پیرو آگاه سازی‌های عمومی و اعلام هشدارها و در نهایت رعایت موضوع توسط مردم و مسافران، در ایام نوروز مسمومیت گاز گرفتگی با مونوکسید کربن کاهش 33 درصد را نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌ها پزشکی کاشان ابراز داشت: در این ایام حدود  900 نفر از مسافرین به پایگاه‌های ایستگاه‌های سلامت مراجعه کرده که توسط همکاران و با مشاوره پزشک مقیم در ساختمان ستاد مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی تحت درمان و مشاوره‌ها درمانی قرار گرفته‌اند.

مکی بیان کرد: کارشناسان مقیم در مرکز پاسخگویی تلفنی 115 در این مدت به 13100 مورد تلفن پاسخگویی کردند و در صورت بیمار نیازمند فوریت پزشکی، نسبت به اعزام کد عملیاتی اورژانس اقدام و پزشکان مرکز نیز در کل حدود 4500 مشاوره پزشکی اورژانسی به مدد جویان ارائه کردند.

وی تاکید کرد: کارشناسان ستاد هدایت و اطلاع رسانی نسبت به هماهنگی اعزام 13 مورد بیمار نیازمند به خدمات فوق تخصصی پزشکی به شهرهای اصفهان و تهران اقدام و از شهرهای نطنز، بادرود، دلیجان، آران و بیدگل و ابوزیدآباد نسبت به هماهنگی اعزام 33 نفر بیمار به مرکز تخصصی بیمارستان شهید بهشتی کاشان اقدام کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605475
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.