علی اصغر ذاکری در گفتگو با ایرنا افزود: نهادینه سازی فرهنگ استفاده از کالای ایرانی توسط مردم، افزایش تولید، اشتغالزایی، تولید ثروت، ارزش افزوده، رونق اقتصادی و جلوگیری از بیکاری کارگران ایرانی را به همراه دارد.
ذاکری با اشاره به اهمیت خرید کالاهای ایرانی و حمایت از سرمایه ها و نیروهای کار داخلی گفت: خرید کالای ایرانی زمینه خودکفایی اقتصاد کشور را فراهم کرده و نیاز ما را به واردات اجناس خارجی از بین می برد.
وی با بیان اینکه مصرف کالاهای ایرانی در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی و همچنین رفع نیاز جامعه از کالاهای خارجی ضروری است گفت: هر فرد ایرانی با خرید و مصرف کالای داخلی می تواند در توسعه و رشد اقتصادی کشور مشارکت داشته باشد و آینده بهتری را برای جامعه و کشورخود رقم بزند.
ذاکری گفت: ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی از دیگر راهکارهای استفاده مردم از کالاهای ایرانی است و می طلبد با فرهنگ سازی در سطح جامعه زمینه استفاده از کالاهای داخلی در بین مردم افزایش یابد.
فرماندار شهرستان مبارکه همچنین با تاکید بر اهمیت بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی اظهار کرد: تولید کنندگان و سرمایه گذاران داخلی نیز باید با تولید کالاهای مرغوب و با کیفیت مردم را برای خرید تولیدات داخلی ترغیب کنند.
ذاکری با اشاره به درپیش بودن ایام نوروز اظهار داشت: ایام نوروز فرصت خوب و مناسبی برای فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ خرید و مصرف کالاها و اجناس داخلی در بین خانوده های ایرانی است.
وی افزود: از همه مردم ایران اسلامی انتظار می رود تا در آستانه سال نو با خرید کالا و اجناس ایرانی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخلی حمایت کنند.
با نزدیک شدن عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه و با هدف افزایش رونق تولید داخلی وکمک به اقتصاد کشور، پویش مصرف کالای ایرانی را راه اندازی کرده است.
ت 7150 / 1339
خبرنگار: علی نعمانی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.