به گزارش ایرنا، 'میشل سپن' روز دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در تالار اشرف شهر اصفهان افزود: فرانسه همواره بر اجرای تمام مفاد برجام تاکید داشته است.
وی اضافه کرد: توافق هسته ای چشم اندازهای زیادی را برای توسعه فراگیر ارتباطات و بویژه مبادلات اقتصادی فراهم می کند.
وی ادامه داد: فرانسه امیدوار است که این اراده نزد سایر کشورهای تراز اول دنیا باشد تا همگی بر این توافق با اهمیت پایبند بمانند.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه همچنین با اشاره به ارتباطات سازنده کشورش با ایران در سه سال اخیر گفت: فرانسه آمادگی دارد تا زمینه همکاری بویژه با اصفهان بعنوان یکی از اصلی ترین استان های ایران را در زمینه های گوناگون از جمله آب، صنعت، حمل و نقل و زیرساخت های گردشگری افزایش دهد.
سپن خاطرنشان کرد: فرانسه بعنوان یکی از کشورهای مهم و تاثیرگذار در حوزه گردشگری که هر سال پذیرای شمار زیادی از گردشگران است، می تواند به توسعه زیرساخت های گردشگری در استان اصفهان کمک کند و در تمام ابعاد مفید فایده باشد.
وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه، سفرش به ایران و اصفهان را نمادی از ارتباطات مثبت و دوجانبه دو کشور ارزیابی کرد.
سپن، زمینه سازی برای همکاری مشترک شرکت 'پژو سیتروئن' با سایپا ایران در شهر کاشان و توسعه فرودگاه اصفهان را با اهمیت دانست و اضافه کرد: این دو طرح نشانگر فراگیری روابط اقتصادی دو کشور است که می تواند در ابعاد دیگر نیز تکرار شود.
وی در عین حال اصفهان را شهری تاریخی، فرهنگی، زیبا خواند و افزود: این شهر با وجود برخورداری از ویژگی های یادشده، شهری صنعتی به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، بدنبال توافق هسته ‌ای سال گذشته میان ایران و گروه 1+5، لغو تحریم‌ها و اجرایی شدن برنامۀ جامع اقدام مشترک (برجام)، شرکت‌های اروپایی از جمله فرانسوی در پی بازگشت به ایران و استفاده از فرصت همکاری اقتصادی با کشورمان هستند.
در همین پیوند، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مهر امسال از امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک سایپا و سیتروئن خبر داد و گفت: سایپا و سیتروئن مطابق برنامه های زمان بندی شده، تولید محصولات خود را در سایپا کاشان آغاز می کنند.
مهدی جمالی اظهار کرد: با توجه به تمایل دو طرف برای شروع هرچه سریعتر برنامه ها، بزودی شاهد حرکت گام به گام در مسیر برنامه تعیین شده خواهیم بود.
همزمان 'کارلوس تاوارس' مدیرعامل گروه خودروسازی پژو سیتروئن نیز در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه محصولاتی که با مشارکت شرکت سایپا در ایران تولید خواهد شد با نیازهای بازار ایران و منطقه منطبق خواهد بود، گفت: این محصولات علاوه بر تامین نیازهای داخلی ایران، می تواند اهداف صادراتی این مشارکت را نیز محقق کند.
طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان نیز بعنوان یکی از زیر ساخت های توسعه در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و یک شرکت مهندسی فرانسه که بعنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا مطرح است، منعقد شد.
در قالب طرح توسعه این فرودگاه قرار است با سرمایه گذاری 120 میلیون یورویی شرکت 'وینسی' فرانسه و در مرحله اول، طرح ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت 21 تا 25 هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم نیز ترمینالی با مساحت 35 هزار متر مربع ساخته شود.
به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه صبح روز شنبه در نخستین روز سفرش به ایران، در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در باره مسائل مورد علاقه گفت وگو و تبادل نظر کرد.
وی در این دیدار گفت: فرانسه و ایران در زمینه روابط اقتصادی بسیار موفق عمل کرده اند.
وی افزود: فرانسه بعنوان جزئی از اتحادیه اروپا و توافق برجام، تلاش های خود را برای موفقیت آن انجام داده و مقامات سیاسی و شرکت های فرانسوی خواستار استفاده از فرصت ها و ظرفیت های موجود میان دو کشور هستند.
پ / 6020 /6027 خبرنگار: علیرضا حکیمیان* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.