به گزارش ایرنا، محمد رضا سلیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 289 حلقه چاه در حوزه آب خوان (تجمع آب زیر زمینی ) قرار دارند و سالیانه بالغ بر 198.6 میلیون متر مکعب آب از این حوزه برداشت می شود.
وی با بیان اینکه 92 رشته قنات نیز در این حوزه وجود دارد تصریح کرد: برداشت آب از طریق این قنات ها نیز بالغ بر 67.22 میلیون متر مکعب در سال است.
رئیس اداره امور منابع آب اردستان گفت: کل تخلیه آب ازمنایع زیرزمینی بالغ بر 277.3 میلیون متر مکعب در سال است در حالی که بارش ها بطور متوسط سالیانه 190میلیون متر مکعب می باشد که نیاز به مدیریت مصرف آب و کاهش دبی چاه های عمیق بوده و اقدامات لازم صورت گرفته است.
سلیمی افزود: در این ارتباط طرح 15 گانه احیا و تعادل بخشی آب توسط شورای عالی آب مصوب و ابلاغ شده و با افرادی که بیش از حد مجاز آب برداشت کنند برابر قوانین مصوب برای بار اول جریمه و در صورت تکرار پروانه آن ها لغو می شود.
وی هدف از ابلاغ دستورالعمل 15 گانه را مدیریت مصرف و تعادل بخشی و حذف برداشت بی رویه آب از مخازن زیرزمینی و جلوگیری از بحرانی تر شدن وضعیت موجود ذکر وتصریح نمود :بهره برداران بایستی با اجرای سیستم های نوین آبیاری و مصرف بهینه از اتلاف آب جلوگیری و در چرخه آب زندگی کنند نه در مخالف آن حرکت کنند.
شهرستان اردستان با 45 هزار نفر جمعیت و 360رشته قنات ،99چشمه فعال در 118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.