به گزارش ایرنا، علی قاسمی روز سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به اینکه این رقم در نقاط مختلف شهر و نسبت به جمعیت و نیاز سنجی هر محله و منطقه متفاوت است، گفت: با تشکیل کارگروه هایی بین ما و شهرداران مناطق، برای ورزش محلات اصفهان برنامه ریزی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اعتبار سالیانه این سازمان و در صورت تحقق صدرصد آن، برای یک شهروند اصفهانی یکهزار و 300 تومان در نظر گرفته شده ولی امسال تاکنون تنها 50درصد این اعتبار محقق شده است .
قاسمی با تاکید براینکه شهرداری در ورزش حرفه ای نمی تواند ورود پیدا کند، در باره برگزاری المپیادها گفت: المپیاد یک دوره کوتاه مدت برای حرفه ای هاست و مسوولیت آور محسوب می شود اما ما روی نفس برگزاری آن مشکلی نداریم و تنها روی بازه زمانی و اسم آن مشکل وجود دارد.
وی افزود: ما در باره تغییر نام و تقویت این حرکت ورزشی برنامه ریزی خواهیم کرد هرچند در بخش زیر ساخت ها آماده همکاری با ورزشکاران هستیم و منظور از زیر ساخت نیز مهیا کردن فضا برای تمرین است.
وی گفت: اکنون زیر ساخت خوبی برای دوچرخه سواری در اصفهان فراهم است و با این اقدام طرح شاداب سازی را در شهر فراهم می کنیم .
وی تصریح کرد: برنامه 1400 تدوین شده و اولویت ما در آن، ورزش همگانی است و در این نوع ورزش، افق و قله ای دیده و تعریف نشده و ما برای ورزش همگانی در محلات اصفهان، افقی را تعریف خواهیم کرد.
قاسمی با تاکید بر فراهم کردن امکانات برای محلات گفت: ورزش محلات و نحوه ورود به آن از سال آینده آغاز می شود و اکنون با تشکیل شورای ورزش محلات، درصددیم تا اصفهان را به سه دهه گذشته بازگردانیم و پویایی و انسجام بخشی بین محلات را کلید بزنیم.
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان ادامه داد: بین 8 تا 12 درصد از اصفهانی ها به ورزش همگانی می پردازند و در افق 1400 پیش بینی ما این است که این میزان به 50درصد برسد.
وی افزود: در برنامه های ورزش شهروندی محلات و ورزش های آموزشی و سبک، تاکنون 320 هزار نفر در اصفهان شناسایی شده اند و بیش از 119 هزار نفر در ورزش همگانی فعالند.
ت/7141/6027 ** خبرنگار: زهرا باغبان * انتشار: شکراللهی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.