منصور شیشه‌فروش روز سه‌شنبه در بازدید از مناطق خسارت دیده اردستان به خبرنگاران بیان کرد: سال گذشته ۲ طرح با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای پیشگیری از سیل در روستاهای این شهرستان به اجرا درآمد و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار، تسهیلات بانکی و بلاعوض در اختیار این شهرستان قرار گرفت که به بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل منجر شد.

وی به اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و پخش سیلاب در اردستان اشاره کرد و افزود: شرکت آب منطقه‌ای از محل ۲۰۰ میلیارد ریال در اختیار استان، اعتبار لازم برای لای‌روبی و ساماندهی رودخانه‌های اصلی شهرستان را در نظر خواهد گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه بنیاد مسکن مکلف به کمک برای بازسازی ۴۲ واحد مسکونی خسارت دیده ناشی از سیل شده است، گفت: هفت دهنه پل که در شهرستان اردستان خسارت دیده است نیز اصلاح و بازسازی می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین جهاد کشاورزی مرمت و لای‌روبی قنات‌ها را انجام خواهد داد و منابع طبیعی مطالعات آبخیزداری رودخانه‌های فصلی را تکمیل خواهد کرد.

بنابر آمارها میانگین بلند مدت بارش در شهرستان اردستان با بارش‌های چند هفته‌ گذشته ۹۰ درصد افزایش یافت و بارش‌های سال زراعی جاری تا کنون نیز با افزایش ۵۸ درصدی به نسبت سال گذشته به ۲۱۵ میلی‌متر رسید.

به گفته شیشه‌فروش، این بارش‌ها و جاری شدن سیلاب موجب خسارت ۱۰ میلیارد ریالی به ۶۰ حلقه قنات و چاه شد و بارش تگرگ نیز به ۱۴۰۰ هکتار از اراضی پسته اردستان ۴۲۰ میلیارد ریال خسارت زد.

بارش‌های رگباری باران و جاری شدن سیلاب، وزش باد، تگرگ و کاهش دما از ابتدای فروردین‌ماه خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف در استان اصفهان وارد کرده است.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.