سید حسن قاضی عسکر روز پنجشنبه در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا افزود : تغییر دیدگاه‌های سنتی توزیع و حرکت به سمت توزیع الکترونیکی، زمینه ایجاد شفافیت بیشتر و جلوگیری از فساد را به همراه دارد.
 وی گفت: در همین راستا سامانه رهتاب که مخفف راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار است  امکان رصد کلیه مراحل توزیع را فراهم می‌کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: تلاش ما این است که اجازه ندهیم اقلامی که با قیمت ارز دولتی تهیه می‌شود به قیمت ارز آزاد توزیع شود و از این طریق اجحافی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: با توجه به ضرورت سلامت و نظارت بهتر بر روند توزیع، شکر در قالب بسته بندی‌های یک کیلوگرمی آماده و از توزیع فله  ممانعت خواهد شد.
 قاضی عسکر اضافه کرد: در زمینه تامین گوشت قرمز و مرغ مشکل خاصی وجود ندارد و باید توصیه کرد که مردم بیشتر این اقلام را تهیه کنند.
وی با اشاره به گرانی برخی حبوبات اظهار کرد: کارگروهی در این زمینه علل این گرانی را بررسی و در جلسه بعدی ستاد تنظیم بازار استان علل و راهکارهای تعدیل قیمت این‌محصولات را ارائه و در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص میوه نیز گفت: سیب و پرتقال به قیمت شب عید هنوز تمام نشده است و در فروشگاه‌های کوثر کماکان در حال توزیع است.
وی در خصوص قیمت‌گذاری و نحوه توزیع برخی محصولات ویژه ماه رمضان مانند قیمت حلیم عدس، زولبیا و بامیه و آش، گفت: قرار شد اتاق اصناف اصفهان این اجناس را پس از بررسی قیمت سایر استان‌ها و کلان شهرها و به صورت عادلانه قیمت‌گذاری کند.
قاضی عسکر  گفت: همچنین مصوب شد زمان توزیع بیرون بر آش و حلیم در روزهای ماه رمضان به منطور جلوگیری از ازدحام و صف‌های طولانی در شرایط کرنایی از ساعت ۱۳ باشد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار مقرر شد دستگاه‌های نظارتی نماینده  تام الاختیار خود را به این ستاد بفرستند تا از این طریق در تصمیم گیری و نظارت سهیم بیشتری داشته و وحدت رویه ایجاد شود.
همچنین استاندار اصفهان در این جلسه گفت: ستاد تنظیم بازار در زمینه اقلام مصرفی مردم ورود پیدا کند و نباید اجازه داد در این شرایط مشکل گرانی و گرانفروشی نیز بر مشکلات مردم اضافه شود .
 عباس رضایی افزود: دستگاه‌های نظارتی در حوزه بازار نظارت بیش از پیش ورود داشته باشند.
وی با بیان اینکه دنیا در همه زمینه‌ها سمت الکترونیکی شدن پیش می رود، افزود: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص الکترونیکی شدن روند توزیع تلاش کند.
وی گفت: البته باید توجه داشت تغییر عادت و به ویژه زمانی که امکان برای سوء استفاده برای برخی وجود داشته باشد، سخت است و باید مقاومت کرد.
جلسه ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با هدف تنظیم بازار در آستانه آغاز ماه مبارک رمضان و بررسی برخی گرانی‌های اقلام مصرفی مردم برگزار شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.