سرهنگ محسن مهدی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از بدو شیوع ویروس کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی سپاه، این ناحیه اقدام‌های متعددی در اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با این ویروس انجام داده‌ است. 

وی اظهار داشت: در این پیوند در سطح تمام پایگاه‌های بسیج ناحیه مقاومت سپاه نایین، فعالیت‌های جهادی و ساماندهی گروه‌های مردمی و هدایت آنها برای همکاری با پایگاه‌های بسیج انجام شده است.

مهدی‌زاده گفت: فعال‌سازی گشت‌های محله محور در سطح پایگاه‌ها و سازماندهی ۷۰ نفر در طرح کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرستان یکی از اقدامات صورت گرفته در این راستاست که از این تعداد ۱۲۰ نفر بصورت شبانه‌روزی در ۱۰ نقطه نایین فعالیت دارند.

فرمانده سپاه نایین ادامه داد: تهیه و توزیع هفت مرحله بسته معیشتی و بهداشتی با کمک خیرین و ۴۷۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بی‌بضاعت و آسیب دیده از تعطیلی کسب و کار توسط فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط بسیجیان منطقه اجرا شده است.

وی افزود: ۸۰ نفر از گروه‌های جهادی در تمام پایگاه‌های بسیج، سازماندهی و بصورت روزانه اماکن عمومی و بهداشتی شهرستان را ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

فرمانده سپاه نایین، سازماندهی ۴۰ نفر در طرح غربالگری بسیج و بکارگیری آنان توسط شبکه بهداشت در کنار کادر درمانی بهداشتی و تولید روزانه یک‌هزار ماسک و دستکش بر اساس نیاز شهرستان در سطح پایگاه‌های بسیج در ۲ کارگاه خانگی را از دیگر فعالیت‌های سپاه این شهرستان در مبارزه با شوع ویروس کرونا برشمرد.

سرهنگ مهدی‌زاده‌ بیان کرد: فعالیت قرارگاه فضای مجازی شهرستان با هدف آگاهی‌بخشی و مقابله با عملیات روانی دشمن، انعکاس و تجلیل از خدمات جهادگران سلامت بسیج، ایجاد آرامش روانی و دعوت شهروندان برای همکاری برای پیشگیری و رعایت توصیه‌های بهداشتی و تولید بیش از ۷۰ مورد محتوا شامل، عکس،کلیپ، گفت و گوی خبری، نماهنگ، پوستر و برگزاری مسابقات در فضای مجازی و انتشار پیام‌های مسوولان بصورت مستمر انجام می‌شود.
 
وی اظهار داشت: برپایی ایستگاه سلامت و اجرای طرح مطهر در سطح شهر و پخش بروشور و توصیه‌های بهداشتی و چاپ و پخش دعای هفتم صحیفه سجادیه، تکریم کادر بهداشت و درمان و حضور در مراکز درمانی، استفاده از ظرفیت خیرین و سازماندهی و تقدیر از آنان، تشویق کسبه برای جلب مشارکت آنان در تعطیلی بازار برای کنترل، پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، همکاری با اعضای شورای تامین و مدیران دستگاه‌های اجرایی بویژه مدیران حوزه سلامت شهرستان از دیگر اقدام‌های مهم قرارگاه پدافند زیست محیطی سپاه شهرستان است.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نایین تصریح کرد: در تمام روزهایی که ویروس کرونا بر زندگی مردم سایه انداخته، نیروهای جهادی در قالب یک گروه از ۱۴ اسفند تاکنون پای کار بوده‌ و قدم‌های بزرگی برای کنترل و مقابله با این ویروس برداشته‌اند.

سرهنگ مهدی‌زاده تاکید کرد: بسیج و سپاه تا نابودی کامل این ویروس صحنه را ترک نخواهد کرد و از هیچ اقدامی برای از بین بردن آن، دریغ نخواهند ورزید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.