علی‌اکبر مرتضایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد هماهنگی با قدردانی از تلاش‌ نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، بسیج و هیات‌های مذهبی در تهیه و تامین بسته‌های حمایتی و ارزاق، استمرار توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی معابر و سایر کمک‌های خرد و کلان عموم مردم و خیران را از موارد مهم در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ عنوان کرد.

وی برگزاری رزمایش مواسات و همدلی را نیز حرکتی موثر برای حمایت از خانواده‌های کم‌برخوردار جامعه دانست و افزود: با تشکیل ستادی ویژه در شهرستان کاشان برای اجرای این رزمایش تمهیدهایی در نظر گرفته شده است اما برگزاری مطلوب آن در گرو مشارکت و تلاش همگانی است.

فرماندار ویژه کاشان ایجاد انسجام و سازمان‌دهی کمک‌های مردمی و انجام تدابیر لازم برای تداوم این امر خداپسندانه را از هدف‌های برگزاری این رزمایش برشمرد و بیان کرد: با در نظر گرفتن آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا و با توجه به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان، تقویت مشارکت همگانی در مبارزه با کرونا به ویژه در تامین مایحتاج ضروری افراد آسیب‌پذیر جامعه در روزها آتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: رزمایش مواسات و کمک مومنانه و همدلانه به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای کاهش بخشی از اثرهای مخرب ویروس کرونا و افزایش تاب‌آوری جامعه با امدادرسانی معیشتی و کمک به نیازمندان و محرومان تا پایان این بیماری تداوم خواهد داشت.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به ۲۱۰ کشور سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

تا کنون یک میلیون و ۸۵۸ هزار و ۸۰۰ نفر در جهان به این بیماری ویروسی مبتلا شدند و ۱۱۴ هزار و ۶۹۹ نفر جان‌باختند.

بنابر آخرین آمارهای رسمی، این ویروس همچنین به ابتلای ۷۳ هزار و ۳۰۳ نفر و فوت چهار هزار و ۵۸۵ نفر در کشور منجر شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت بیش از ۳۶۸ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.