اداره‌کل هواشناسی در این مدت در بیشتر  مناطق استان گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبت شدید، در مناطق شمالی و شرقی وزش باد گاهی همراه با گرد و خاک محلی پیش‌بینی کرد.

بنا بر این گزارش هوای اصفهان امروز یکشنبه ۱۷ فروردین صاف گاهی افزایش ابر گاهی وزش باد به نسبت شدید شدید و فردا دوشنبه ۱۸ فروردین کمی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می شود.

دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوس نخواهد داشت.

همچنین کارشناس اداره امورآزمایشگاه های حفاظت محیط زیست استان اصفهان در باره وضعیت کیفی هوای اصفهان به ایرنا اظهار داشت: میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان امروز یکشنبه در ایستگاه‌های مراقبت دائم، طبق اعلام نرم افزار مرکز پایش این اداره کل تا ساعت ۱۱ صبح امروز با میانگین  ۶۸ در وضعیت سالم ثبت شد.

محمود مزارع افزود: وضعیت هوای شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد ۷۲ (AQI)  سالم، خیابان استانداری ۸۵ سالم و خیابان دانشگاه ۶۷ سالم و بزرگراه خرازی ۴۶ در وضعیت پاک ثبت شده است.

وی گفت: وضعیت کیفی هوای سایر شهرستان‌های استان نیز سالم گزارش شده است.

اصفهان از جمله کلانشهرهای نخست کشور است که از سال‌های گذشته با معضل آلودگی هوا دست و پنجه نرم می‌کند. در دهه گذشته برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی در جهت کاهش آلودگی هوای این کلانشهر اجرا که هر کدام با تغییر مدیریت‌ها در نیمه راه رها شده یا بدلیل مشکلاتی دیگر نظیر  کمبود بودجه، بی‌توجهی کافی سایر دستگاه‌های مرتبط و نگاه فصلی به مشکل آلودگی هوا به پایان نرسیده است.

این کلانشهر به لطف ناپایداری هوا در فروردین ۹۹ تا به امروز چهار روز هوای پاک را تجربه کرد و هوای ناسالم نداشت در حالی که فروردین سال گذشته این استان تا ۱۳ فروردین از ۶ روز هوای پاک برخوردار بود.

با این حال می طلبد، مسوولان امر با پایان فصل زمستان و کاهش اثرات وارونگی هوا(اینورژن) و افزایش دما، آلودگی هوای اصفهان را به دست فراموشی نسپارند، چون بعد از شش ماه بازهم، این وضعیت میهمان اصفهان خواهد بود و نیاز است در این زمینه چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.