حسین سیستانی روز سه شنبه در نشست کارگروه سلامت، اجتماعی-فرهنگی و بانوان و خانواده شهرستان، بر لزوم تشکیل کمیته اجرایی پیرامون شناسایی افراد نیازمند و توزیع مناسب اقلام بهداشتی و معیشتی در شهرستان تأکید کرد.
 وی افزود: ظرفیت های بسیج، هیأت امنای مساجد، عوامل شهرداری، معتمدین محلی و ائمه جماعات نسبت به شناسایی افراد نیازمند و توزیع عادلانه سبدهای حمایتی، اقدام کنند.
سیستانی افرود: شناسایی و اطلاع رسانی به جامعه هدف درخصوص بیماری کرونا و توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی، نیازمند تشکیل یک شبکه اجتماعی گسترده و سازمان یافته است.
وی ادامه داد: این شبکه می تواند بسیاری از مأموریت ها و اهداف دیگر را در راستای ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین و جلب مشارکت مردم ایجاد فراهم کند.
فرماندار اصفهان با تأکید بر لزوم اقدامات محله و مسجد محور، افزود: شوراهای محلی با حضور بسیج، هیأت امنای مساجد، عوامل شهرداری، معتمدین محلی و ائمه جماعات تشکیل و نسبت به شناسایی افراد نیازمند و توزیع عادلانه سبدهای حمایتی، اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: شوراهای محلی نقش مؤثری در امر پیشگیری، فرهنگ سازی و انتقال مفاهیم به اقشار مختلف مردم و همچنین دریافت اطلاعات مورد نظر از آنها را دارند.
سیستانی تصریح کرد: آسیب دیدگان اقتصادی به علت شیوع بیماری کرونا که زیر پوشش نهادهای حمایتی نیستند، باید شناسایی و به طور مقطعی مورد حمایت قرار گیرند و در این راستا، از ظرفیت خیرین محلی استفاده شود.
وی با بیان اینکه هدف ما خدمت صادقانه به مردم است، افزود: هدف آن است که نسبت به ارائه خدمات به مردم و دریافت اطلاعات از منابع و مآخذ مختلف شرایط به گونه ای مهیا گردد که اداره امور جامعه در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بیشتر میسر شود.
سیستانی تأکید کرد: کمیته اجرایی پیرامون شناسایی افراد نیازمند و توزیع مناسب اقلام بهداشتی و غذایی در سطح شهرستان و در مناطق مختلف شهرداری ها در شهر اصفهان و بخشداری ها در بخش ها، با مشارکت نیروهای بسیج، امور مساجد، اوقاف و خیرین، تشکیل گردد که می تواند در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بسیار مؤثر باشد.
وی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات پساکرونایی، عنوان کرد: علاوه بر مقوله پیشگیری و درمان، آسیب های اقتصادی ناشی از تعطیلی ها باید به درستی مدیریت شود که دولت با همکاری مردم نسبت به عملیاتی کردن این مهم، اقدام می نماید.

شمار جان‌باختگان بیماری کرونا در استان اصفهان تا چهارم فروردین به ۱۰۵ نفر رسید و این خطه همچنان در وضعیت هشدار و قرمز شیوع کرونا قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.