سعید ابریشمی‌راد روز پنجشنبه با بیان اینکه همه تمهیدات اندیشیده شده برای سلامتی شهروندان است، گفت: تمام اقدام‌ها تا زمانی که مردم شرایط را جدی نگیرند، بی‌اثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به پایان شیوع این بیماری، باید باور کنیم موضوع ویروس کرونا بسیار جدی است.

شهردار افزود: وضعیت در کاشان بحرانی است و عاجزانه از مردم می‌خواهیم از خانه‌های خود بیرون نیایند.

وی با تاکید بر پیوستن شهروندان به پویش در خانه بمانیم، اضافه کرد: با این اقدام به سلامتی خود و خانواده اهمیت دهیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان نیز گفت: این روزها که همه ما با توجه به لزوم پیشگیری از ویروس کرونا در تلاش برای حفظ و رعایت بهداشت فردی خود هستیم تا از ابتلا در امان باشیم، از همه ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی به منظور افزایش آگاهی شهروندان برای مقابله با این ویروس استفاده شده است.

مرتضی والی‌زاده، به نقش موثر معتمدین محلی و سرمایه های اجتماعی کاشان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه کنترل این بیماری بدون همیاری شهروندان امری دشوار است، از ساخت کلیپی با موضوع دعوت معتمدین محلی از مردم برای ماندن در خانه و تعطیلی رفت و آمدها و مهمانی‌ها خبر داد و گفت: قدر مسلم حضور موثر و به هنگام آنان می‌تواند نقش بسزایی در کنترل و مقابله با این بیماری ایفا کند.

وی در مورد فعالیت‌ها پیرو مصوبه‌های مقابله و پیشگیری از کرونای ستاد مدیریت بحران شهرستان کاشان نیز بیان کرد: به دنبال انتشار و گسترش ویروس کرونا در سطح شهر و لغو برگزاری همه برنامه‌های فرهنگی‌، هنری، اجتماعی و ورزشی که منجر به تجمع شهروندان می‌شد با ایجاد تمهیدات مناسب برای کاهش حضور نیروها در مرکزها و مجموعه‌های سازمانی مانند فرهنگ‌سراها، مکان‌های تاریخی و سالن‌های ورزشی، خانه‌های بازی، سراهای محله و خانه‌های فرهنگ تا اطلاع بعدی اقدام شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان همچنین به دانش‌افزایی و آموزش نیروها پیرامون آگاهی از علایم بیماری برای مقابله با ویروس کرونا، نحوه خودمراقبتی و لزوم وجود اقلامی مانند مایع دستشویی و مواد ضدعفونی در مجموعه‌ها اشاره کرد و افزود: این مرکزها در چندین نوبت با بهره‌گیری از توان واحد خدمات و پشتیبانی سازمان ضدعفونی و گندزدایی شدند.

وی یادآور شد: برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر که قرار بود فروردین سال ۹۹ برگزار شود نیز به بهبود شرایط و فرصت مناسب‌تری موکول شده است.

والی‌زاده ادامه داد: با توجه به جمعیت قابل توجه شهروندان در سطح شهر و استفاده روزانه از وسایل نقلیه عمومی، در راستای مقابله و پیشگیری از این بیماری نسبت به چاپ پلاکارد حاوی جملات آموزشی و هشداری برای نصب بر روی تاکسی‌های درون شهری اقدام شد.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه سلامت روان با هدف پر کردن اوقات فراغت، برنامه‌هایی در نظر گرفتیم که شاخص‌ترین آنها تولید کلیپ مرشد و مبارک با توافق و تعامل هنرمندان کاشانی از سوی مدیریت فرهنگی اجتماعی سازمان، مسابقه نقاشی با موضوع بهداشت فردی و تقدیر از جامعه پزشکی و پرستاران با کوشش فرهنگ‎سرای مهر است که در کنار سرگرمی، توصیه‌های سلامتی و بهداشتی نیز ارایه و شهروندان را به ماندن در خانه ترغیب می‌کند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۷۶ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی کاشان، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل به ۵۰۹ نفر رسیده است و در زمان حاضر ۴۶۳ نفر در بیمارستان شهید بهشتی و ۳۲ نفر در بیمارستان سیدالشهدا بستری هستند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.