سید علیرضا مروجی روز چهارشنبه در این زمینه اظهارداشت: از تعداد کل نمونه‌های ارسالی از شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل جواب ۲۳۹ مورد منفی بوده است ولی در زمان حاضر ۴۶۳ نفر در بیمارستان شهید بهشتی و ۳۲ نفر در بیمارستان سیدالشهدا بستری هستند.

وی تعداد مجموع ترخیصی‌ها تا امروز را یک‌هزار و ۷۴ نفر عنوان کرد و افزود: به محض اعلام جواب آزمایش سایر افراد، آمار به‌روز و رسمی اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه اعلام این آمار به منزله کنترل بیماری نیست، تاکید کرد: همچنان وضعیت بحرانی است و بیماری وجود دارد.

وی آمار مثبت ارسالی از آزمایشگاه را به کوه یخ تشبیه کرد و ادامه داد: تعداد موارد واقعی جامعه بسیار بیشتر از تعداد ذکر شده است.

مروجی تصریح کرد: برای تمام بیماران بستری مشکوک به کرونا، فرآیند کامل درمان در بیمارستان‌ها از سوی کادر درمانی انجام می‌شود.

وی در ادامه از شهروندان تقاضا کرد، با توجه به شرایط بحرانی جامعه در خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تا کنون به ۱۵۷ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجموع تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر مبتلای قطعی در کشور شناسایی شده است که پنج هزار و ۷۱۰ نفر بهبود یافتند و یک‌هزار و ۱۳۵ نفر فوت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.