ابراهیم هنرمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر ورود سامانه ناپایدار بارشی برای امروز و فردا (یکشنبه) در استان اصفهان است.

وی بیان کرد: امروز  در بیشتر مناطق استان افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید پیش بینی می‌شود و در مناطق غربی و جنوبی بارش رگباری و رعد وبرق و در مناطق مرکزی وشمالی در بعدازظهر باد و گرد و خاک در اواخر وقت احتمال بارش وجود دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان ادامه داد: برای فردا در بیشتر مناطق آسمان ابری، وزش باد و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعد وبرق واحتمال تگرگ وجود دارد.

به گفته وی شدت بارش در مناطق غربی وجنوبی استان خواهد بود همچنین بارش برف در این مناطق انتظار می‌رود.

هنرمند خاطرنشان کرد: سامانه ناپایدار دیگری از اواخر هفته جاری و همزمان با نوروز بیشتر مناطق کشور و بویژه نیمه غربی را در بر خواهد گرفت و انتظار داریم که برای مناطق غربی استان اصفهان هم بارش های خوبی را به‌همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه احتمال تغییر الگوهای هواشناسی وجود دارد تصریح کرد: اطلاع رسانی دقیق و با اطمینان بیشتری در مورد این سامانه از اواسط هفته جاری انجام خواهد شد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: جو و الگوهای جوی تغییر کرده و نشان دهنده بارش‌های خوبی برای اوایل فروردین در کشور است.

وی اضافه کرد: دمای هوای امروز شهر اصفهان در گرمترین ساعت به ۲۱ درجه سانتیگراد می‌رسد و در خنک‌ترین ساعات فردا به ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

هنرمند با بیان اینکه دمای هوا بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده ۲ تا سه درجه افزایش خواهد داشت گفت: خورو بیابانک با ۲۸ درجه سانتیگراد به عنوان گرمترین و بویین و میاندشت با پنج درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان خنک‌ترین نقطه استان اصفهان اندازه گیری شده است.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان برای کلانشهر اصفهان در روز ‌یکشنبه هوای ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید، رگبار و احتمال رعد وبرق و برای روز دوشنبه هوای ‌قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و  وزش باد به نسبت شدید پیش بینی کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.