محمود صادقین روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح دهیاران، اعضای شورای اسلامی، جوانان و بسیج مردمی در اقدامی خود جوش مکان‌های عمومی شامل بوستان‌ها ، نانوایی‌ها، وسایل بازی کودکان، خودروهای حمل و نقل عمومی و در منازل را ضدعفونی کردند.

وی از روستاییان خواست برای حفظ سلامت و خانواده‌های خود در تجمعات حضور نیابند و در خانه‌ها بمانند.

بخشدار بخش مرکزی خور و بیابانک ادامه داد: با توجه به لزوم حفظ بهداشت عمومی، طرح گند زدایی و ضد عفونی کردن مکان‌های عمومی برحسب ضرورت ادامه خواهد داشت.

صادقین افزود: تا کنون نیز برای روستاییان دوره های آموزشی در خصوص کنترل بیماری کرونا برگزار شد و انتظار می رود رآنان  موارد بهداشتی و خود مراقبتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اهمییت شیوع ویروس کرونا در روستاهای بخش مرکزی گفت: تنها انتظاری که از مسافران نوروزی و همچنین روستاییان بومی ساکن در دیگر شهرستانهای استان و کشور داریم در این شرایط به خور و بیابانک سفر نکنند و دیدار با اقوام خود را به زمان دیگری داشته باشند.

بخشدار بخش مرکزی خور و بیابانک حمایت و همکاری خیرین در جهت تامین مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی برای ضد عفونی روستاها را مهم برشمرد و توجه ویژه خیرین در این بخش را خواستار شد.

صادقین به موقعیت گردشگری شهرستان و جاذبه های منحصر به فرد روستاها اشاره کردو افزود: موقعیت شهرستان از لحاظ ترکیب جمعیتی و توزیع اماکن گردشگری و اقامتگاه های بوم گردی دارای اهمیت ویژه ای است و بیشترین واحدهای بوم گردی در روستاها ایجاد شده که توانسته در کشور و استان حائز رتبه برتر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پذیرش چشمگیر مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در بوم گردی ها و همچنین انتخاب خور و بیابانک به عنوان مقصد گردشگری، اقتصاد روستاهای بخش مرکزی دو چندان شد بطوری که بسیاری از هنرهای قدیمی در حال فراموشی نیز زنده و احیا گردید و بافت های فرسوده و خانه های قدیمی نیز بازسازی شد.

بخشدار بخش مرکزی خور و بیابانک بیان داشت: شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت، ۲۵ درصد از این جمعیت روستاییان تشکیل می دهند که ۷۵ درصد اماکن گردشگری و بوم گردی های شهرستان در روستاهای خور و بیابانک وجود دارد.

صادقین با اشاره به تعطیلی موقت بوم گردی های شهرستان در مقابله با ویروس کرونا گفت: این طرح از مصوبات شورای تامین، ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کروناست که از پذیرش هرگونه مسافر و گردشگر داخلی و خارجی تا اطلاع ثانوی جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمییت موضوع ویروس کرونا و اجرایی کردن مصوبات هرگونه  نام نویسی، پذیرش و اسکان گردشگر و مسافر در تاسیسات گردشگری، کمپ ها، مهمانسراها و بوم گردی های دارای مجوز رسمی و غیر مجاز ممنوع است و درصورت مشاهده برخورد قانونی می شود.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت دارای سه شهر و ۱۶ روستای دارای دهیاری و فاقد دهیاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.