حمیدرضا تاملی روز پنجشنبه در نشستی با خبرنگاران اردستان تصریح کرد: با تشکیل قرارگاه امام سجاد (ع) در بخشداری‌ها، نشست‌های روزانه به میزبانی فرمانداری برگزار و عملیات پیشگیری و درمان مبتلایان به ویروس کرونا و اطلاع رسانی به مردم با جدیت و حساسیت بیشتری انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: این قرارگاه دارای پنج کمیته شامل درمان، پیشگیری، اطلاع رسانی و رسانه، پشتیبانی و تامین منابع و کمیته حمایت قضایی و انتظامی است که با مسوولیت خود دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: رسانه‌ها عضوی از کمیته درمان هم به حساب می‌آیند زیرا می‌توانند با انتشار مطالب آموزشی، پیشگیرانه و امیدوارکننده مستند از سوی مدیر شبکه بهداشت و درمان به عنوان سخنگوی ستاد، بخشی از مشکلات روحی و بار روانی جامعه را برطرف کنند و از انتشار خبرها و شایعه‌هایی که در فضای مجازی و سطح جامعه پخش می‌شود، خودداری کنند.

وی ادامه داد: نگرانی چندانی از وضعیت خاص شهرستان وجود ندارد اما ورود افرادی از خارج منطقه موجب نگرانی است زیرا امکان آلودگی را بیشتر می‌کند.

تاملی بیان کرد: از کسانی که قصد مسافرت به شهرستان اردستان را دارند، درخواست می‌شود به منطقه وارد نشوند زیرا در این شرایط ظرفیت پذیرش مسافر و اسکان وجود ندارد.

وی به شهروندان توصیه کرد، در کنار رعایت مسایل بهداشتی و خودمراقبتی، از بستگان خود بخواهند تا سفر به این شهرستان را به تابستان موکول کنند و در ایام نوروز به منطقه سفر نداشته باشند.

فرماندار اردستان در مورد کمبود لوازم پیشگیری مانند ماسک و مایع ضدعفونی کننده نیز تصریح کرد: باید درک کرد کشور درگیر موضوعی شده است که پیش از این وجود نداشت و پیش‌بینی کافی صورت نگرفت بود؛ عده‌ای سودجو نیز با این پیشامد تلاش می‌کنند با احتکار و گران‌فروشی، درآمد گزافی به دست آورند که البته کشفیات اعلامی از سوی رسانه‌ها نیز بیانگر این مطلب است که مسوولان به شدت با این افراد برخورد می‌کنند و در تلاش هستند این کمبودها را برطرف کنند.

وی همچنین در مورد تعطیلی کارخانه‌ها اظهار داشت: نمی‌توان زنجیره تولید را در کشور متوقف کرد و بسیاری از این واحدها حتی با سایر کشورها تعامل دارند که موظف به تامین نیاز کشور و مشتریان خود هستتد اما باید با رعایت موارد بهداشتی مراقبت از کارکنان خود را در دستور کار قرار دهند و از ابتلای به بیماری پیشگیری کنند که دستورات بهداشتی و پیشگیرانه به آنها ابلاغ شده است.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ۲۳۸ نفر در استان اصفهان تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.