کسری طاهری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهال‌های یاد شده به مناسبت هفته منابع طبیعی و نکوداشت روز درختکاری، به صورت رایگان در شهرستان توزیع و تا پایان سال کاشته می‌شود.  

وی ادامه داد: نهال‌های قابل توزیع از گونه‌های زبان گنجشک، اقاقیا، سنجد، عرعر، سرو، ارغوان، توت، زیتون، کاج مشهد و سرو نقره‌ای است.  

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مبارکه اضافه کرد: این نهال‌ها بعنوان سهمیه شهرستان از ایستگاه‌ تولید نهال قهدریجان تامین شده است.  

وی اظهارداشت: نهال‌های مهیا شده در بین مردم، دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مدارس، شهرداری‌ها و سایر ارگان‌های دولتی وخصوصی توزیع خواهد شد.

 طاهری خاطرنشان کرد: هدف از توزیع نهال، جلوگیری از آلودگی هوا، تلطیف هوا و فرهنگ‌سازی و ترویج منابع طبیعی در بین عموم مردم، ایجاد روحیه کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهرستان است.  

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مبارکه گفت: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و توصیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر جلوگیری از اجتماعات، بسیاری از برنامه‌های عمومی این هفته لغو شده است.  

در تقویم جمهوری اسلامی ایران از ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه به نام هفته منابع طبیعی نام‌گذاری شده است که در سال‌جاری، هفته منابع طبیعی با شعار «نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز» برگزار می‌شود.

شهرستان مبارکه با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.