سردار مهدی معصوم‌بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب برای سواستفاده از بیماری کرونا در فضای مجازی افزود: کنترل فضای مجازی به‌منظور ایجاد امنیت روانی جامعه در دستور کار پلیس استان قرار دارد و با افرادی که اقدام به تشویش اذهان عمومی در این زمینه می‌کنند، با قاطعیت برخورد می‌شود.
وی ادامه داد: مردم فریب رسانه‌های بیگانه و بی‌هویت را نخورند و با حفظ آرامش، اخبار صحیح را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی کشور دنبال کنند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان همچنین اظهار داشت: تلفن ۱۱۰، کلانتری‌ها و پلیس امنیت اقتصادی در تمام ساعات شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌های مردمی در باره احتکار کالاهای پزشکی و اقلام بهداشتی است.
معصوم‌بیگی تاکید کرد: پلیس در شرایط کنونی با تمام توان در کنار مردم قرار دارد و اجازه احتکار کالاهای مورد نیاز مردم به‌ویژه کالاهای بهداشتی را نخواهد داد.
وی گفت: آزمون صدور گواهی‌نامه رانندگی به‌دلیل شرایط کنونی تا اطلاع ثانوی در سطح استان تعطیل شده است.

تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور تا روز شنبه دهم اسفند۵۹۳ نفر اعلام شده که تاکنون ۱۲۳ نفر از آنها بهبود یافته و از مراکز درمانی مرخص شده و ۴۳ نفر نیز فوت کرده‌اند.
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تعداد افراد مبتلابه بیماری کرونا در این استان به جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل تا امروز شنبه دهم اسفند به ۲۳ نفر رسید که ۲ نفر از آنها جان باخته‌اند.

بر اساس تصمیم سازمان بهداشت جهانی، از روز سه‌شنبه ۲۲ بهمن ۹۸(۱۱ فوریه ۲۰۲۰ میلادی)، ویروس جدید کرونا که هفتمین ویروس شناخته شده از این خانواده است، «سارس-کوو-۲» نام گرفت و بیماری ناشی از ابتلای به آن نیز «کووید-۱۹» نامیده شد.

کویید، نامی ترکیب شده از حروف سه کلمه کرونا، ویروس و واژه انگلیسی Disease (بیماری) بوده و عدد ۱۹ هم ناظر بر سال تشخیص این بیماری(۲۰۱۹) است.

این بیماری جدید قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده و اندکی دقت می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز و فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کنند و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان درپیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.