حمیدرضا صادقی روز شنبه در جمع خبرنگاران به نظافت و ضدعفونی کردن مستمر اتوبوس‌های برون شهری پایانه مسافربری کاشان اشاره کرد و افزود: البته همچنان نگرانی ما اتوبوس‌های بین شهری است که بین قم و تهران رفت و آمد دارند و پلیس راهور باید نسبت به ورود و خروج آنها کنترل و نظارت بیشتری داشته باشد.

وی بیان کرد: نظافت و ضدعفونی ایستگاه‌های اتوبوس و توزیع ماسک و دستکش بین رانندگان اتوبس از دیگر اقدام‌ها در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونای جدید است و مکان‌های تاریخی زیر نظارت شهرداری شامل حمام تاریخی سلطان امیراحمد و خانه‌های تاریخی طباطبایی و عباسیان نیز تا اطلاع بعدی تعطیل شده است.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری کاشان اضافه کرد: دستورالعمل‌های بهداشتی مرتبط با حوزه مدیریت مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی صادر و تمهیدهای لازم برای تشدید نظارت‌های بهداشتی در میدان میوه و تره‌بار و بازارهای روز و شب اندیشیده شد تا شهروندان بتوانند در بهداشت کامل و امنیت خاطر نسبت به خرید اقلام مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: فرایند بهداشتی، شست‌وشو و ضدعفونی مبلمان شهری و تجهیزات پارک‌ها مانند وسایل بازی، بدن‌سازی و نیمکت‌ها به علت استفاده خردسالان، کودکان و خانواده‌ها نیز به طور مستمر در شهرکاشان انجام می‌شود.

صادقی همکاری شهروندان برای گذر از این شرایط را خواستار شد و تاکید کرد: اقدام‌ها و تمهیدهای پیشگیرانه بدون همکاری و رعایت موازین بهداشتی از سوی مردم نمی‌تواند به معنای واقعی موثر باشد، بنابراین شهروندان باید با عمل به توصیه‌های ارایه شده، روند شکست کامل کرونا را سرعت ببخشند.

صادقی با اشاره به تعطیلی مرکزهای تفریحی و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یادآور شد: همه برنامه‌های فرهنگی هنری، همایش‌های اجتماعی و مسابقه‌های ورزشی نیز که قرار بود در ماه جاری برگزار شود، با توجه به سلامت شهروندان به حالت تعلیق درآمده است.

وی همچنین از تغییر زمان نخستین جشنواره منطقه‌ای موسیقی سنتی مهر برای جلوگیری از گسترش شیوع بیماری کرونای جدید در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش از شرایط موجود زمان برگزای جشنواره ۲۵ تا ۲۹ فروردین ۹۹ تعیین شده بود که مانند سایر برنامه‌ها به حالت تعلیق درآمد و زمان اجرای آن در روزهای آتی اعلام خواهد شد.

بنابر اطلاعیه شب گذشته روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، ۹ مورد قطعی مبتلا به کرونا">ویروس کرونا در کاشان شناسایی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.