فرهاد کاوه آهنگران در گفت و گو با خبرنگار مهر با اعلام اینکه تاکنون حریقی از تجمع مواد ضدعفونی کننده و الکل های صنعتی در شهر اصفهان نداشتیم، اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا نسبت به مواد ضدعفونی کننده و الکل های صنعتی، ممکن است واحدهایی اقدام به ذخیره سازی این مواد داشته باشند دچار حریق شوند.

وی افزود: لازم است که شهروندان به اندازه مصرف از این نوع مواد خریداری کنند و از نگهداری مقدار زیاد در مکانهای در بسته خودداری شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه از روشن کردن آتش در نزدیکی موادضدعفونی کننده به ویژه پس از استفاده برای ضدعفونی کردن محیط تصریح کرد: این مواد سریع الاشتعال و قابل انفجارند و نباید در دسترس کودکان نگهداری شود.

وی بیان داشت: پس از مصرف این نوع مواد در داخل ماشین پنجره هارا باز کنید و پس از چند دقیقه اقدام به روشن کردن خودرو کنید.

کاوه آهنگران استشمام مدام مواد ضدعفونی کننده را برای ریه ها مضر دانست و گفت: مردم باید از بو کردن مواد شیمیایی بپرهیزند.

رئیس اداره ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه الکل را به صورت مستقیم به پوست نباید زد و با مقدار معینی آب مقطر یا آب اکسیدان ترکیب کرد، افزود: الکل صنعتی (متانول) به جای الکل طبی (اتانول) برای ضدعفونی استفاده نشود؛ زیرا متانول جذب پوستی کاملی دارد و تماس پوستی آن هم می تواند باعث عواقب خطرناک مانند مسمومیت متانول شود.

وی ابراز داشت: از پاشیدن مواد ضدعفونی کننده در نزدیکی شعله مثل اجاق گاز و سماور و بخاری جلوگیری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1368461
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.