حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به افتتاح مجتمع فرهنگی، هنری غدیر سمیرم بعد از ۱۶ سال اشاره کرد و  اظهارداشت: این مجتمع در اختیار اداره مربوطه در شهرستان است اما در صورت ورود بخش غیر دولتی با شرایطی واگذار خواهد شد.

به گفته وی مشابه این مجتمع و سالن‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌های دیگر استان و حتی سایر استان‌ها داریم که به بخش غیردولتی واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: اگر امکان این واگذاری سمیرم فراهم شود می‌توان آن را با نظارت اداره ارشاد اسلامی به آن بخش واگذار و تصدی گری دولت را کاهش داد.

انصاری تاکید کرد: مدیریت دولتی فعالیت‌ها با توجه به مشکلات موجود و بزرگی نهاد دولت به صلاح نبوده و اگر بخش غیردولتی به این مجموعه‌ها ورود کند، رقابت و کیفیت برنامه‌ها بهتر می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد کتاب های فرهنگی و هنری مرتبط به بخش های مختلف را در مجتمع فرهنگی سمیرم در دسترس هنرمندان قرار دهیم، افزود: هر چقدر فرهنگیان و هنردوستان سمیرمی مطالبه کتاب داشته باشند ما نیز تلاشمان در این زمینه را بیشتر خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تاکید کرد: وقتی می‌خواهند یک کشور، شهر و یا استان و حتی مجموعه ای را در ابعاد فرهنگی بسنجند، کتاب و مطالعه را بعنوان معیار آن سنجش و ارزیابی لحاظ می‌کنند.

به گفته انصاری، چرخه کتاب و نوشتن نیز از شروع تفکر، تحقیق، مطالعه و تایپ تا مرحله انتشار و چاپ و صدور سایر مجوزها به نوعی ارزشمند بوده و تلاش‌ها در مسیر این حرکت فرهنگی ستودنی است.

وی تصریح کرد: در همین شهرستان سمیرم بیشتر از ۶۰ نویسنده و چند رسانه مکتوب و الکترونیک شناسایی و در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده اند که همین‌ها می‌توانند منشا و سرچشمه آثار فراوان دیگری در جامعه و خانواده‌ها باشند.

وی با تاکید بر مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی گفت: اگر همه مدیران ارشد نظام به مانند رهبر فرزانه انقلاب دغدغه فرهنگ داشتند بسیاری از مشکلات امروز را شاهد نبودیم چرا که کارمان، بنیادین و ریشه‌ای بود.

وی ابراز امیدواری کرد همه فرهنگ دوستان و هنرمندان سمیرم از روستایی، شهری و عشایری بتوانند از ظرفیت‌های مجتمع غدیر بهره ببرند و استفاده کنند.

مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان سمیرم با حضور معاون استاندار، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و سایر مسوولان شهرستانی بعد از گذشت ۱۶ سال از کلنگ زنی 21 بهمن ماه امسال افتتاح شد.

شهرستان سمیرم زادگاه بزرگان و عالمانی همچون خطاط بزرگ جهان اسلامی شیخ حبیب الله فضایلی، حکیم جهانگیرخان قشقایی و نقاش باشی سمیرمی، در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.