یک روحانی و طلبه حوزه علمیه اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات اظهار داشت: حضور گسترده و مشارکت بالای مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با توجه به شرایط منطقه‌ای و جهانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت الاسلام علی شایسته افزود: مسوولان باید با ارتقای سطح خدمات‌رسانی به مردم زمینه حضور حداکثری همگان را در این آزمون سرنوشت‌ساز ملی فراهم کنند.

وی ادامه داد: مردم در این انتخابات باید بر اساس توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی و انقلابی نسبت به گزینش افراد مناسب برای ورود به مجلس، اقدام کنند.

حجت الاسلام شایسته تصریح کرد: دشمنان از ماه‌های قبل با برنامه‌ریزی به دنبال کم رنگ کردن حضور مردم هستند تا با افزایش فشارها حضور کم رنگ مردم را رقم بزنند اما هرگاه مردم مشارکت بالایی در انتخابات داشته اند، نقشه دشمن خنثی شده است.

یک کارمند بازنشسته بانک نیز عمل به وظیفه دینی و انسانی و خروج کشور از بحران اقتصادی، تداوم مهار تورم، کاهش بیکاری و ادامه پیشرفت کشور بعنوان دلایل ضرورت حضور در انتخابات مجلس ذکر کرد.
غلامرضا مومنی افزود: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد هر جا مشارکت مردم در صحنه کم بوده کشور با مشکلات بسیاری روبروه شده لذا حضور گسترده در انتخابات نویدبخش آینده بهتری برای جامعه است.
وی با بیان اینکه مشارکت بالای مردم و استفاده از خرد جمعی در انتخاب اصلح نقش مهمتری دارد گفت: هر اندازه حضور مردم در انتخابات پر شورتر باشد نمایندگان مجلس آینده با پشتوانه رای بیشتری انتخاب شده و اقتدار نظام بهتر در عرصه‌های ملی و بین المللی نمود پیدا می کند.
سمانه صالحی یک رای اولی که به همراه خانواده خود برای خرید پوشاک مراجعه کرده بود نیز هدف خود از حضور در انتخابات را مشارکت در تعیین حق سرنوشت خود و جامعه برشمرد.
وی با بیان اینکه حضور در انتخابات از ارکان مهم مردم‌سالاری دینی نظام جمهوری اسلامی است  اظهارداشت : مشارکت گسترده در انتخابات باعث می‌شود که نماینده با پشتوانه قوی مردمی انتخاب شود و با قدرت بهتری در عرصه خدمت به مردم تلاش کند.
او از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خواست با صداقت در گفتار و عمل از حداکثر توان خود برای تحقق وعده‌های انتخاباتی بهره بگیرند.
یک پرستار نیز هدف از شرکت در انتخابات را استفاده از حق تعیین سرنوشت و انتخاب اصلح برای ساختن آینده بهتر جامعه ذکر کرد.
مریم رفیعی ادامه داد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد هر زمان مشارکت مردم در انتخابات بیشتر بوده افراد اصلح‌تری انتخاب شده که با درایت در رفع مشکلات کشور نقش آفرین بوده است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر زنان در حضور پرشور در انتخابات،  گفت: وظیفه ماست تا در برابر از خودگذشتگی ها و جان فشانی‌های شهدا برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تلاش کنیم.
یک نظامی بازنشسته نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حضور گسترده در انتخابات وظیفه انقلابی و انسانی هر ایرانی است و هر اندازه این شرکت پر شورتر باشد نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه بالاتر مردمی در تحقق آرمانهای خود و اهدافش در مقابل سیاستهای خصمانه مستکبران موفق‌تر خواهد بود.
محمد رضا شاکری شرکت گسترده در انتخابات را نشان‌دهنده انسجام و همدلی و اتحاد ملت ایران در دفاع از آرمانهای نظام و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب برشمرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد:بخشی از فرآیندهای انتخابات تاکنون به خوبی طی شده و ستاد انتخابات استان جلسات را به صورت مرتب برگزار کرده است.

حیدر قاسمی با بیان اینکه پیش بینی، هماهنگی و تدارکات لازم برای برگزاری انتخابات انجام شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه جایگاه شهرستان و حوزه انتخابیه اصفهان جایگاه قابل توجهی است ستاد انتخابات استان را در فرمانداری به منظور بررسی آخرین اقدامات و موارد انجام شده و کم وکاستی‌ها برگزار کردیم.

قاسمی تصریح کرد: حوزه انتخابیه اصفهان حدود ۴۰ درصد از واجدین شرایط رای را در خود جای داده است همچنین علاوه بر حوزه فرعی اقلیت‌های موجود، حدود یک سوم شعب اخذ رای در این حوزه مستقر است از این رو از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی اظهارداشت: امیدواریم در باقیمانده‌ روزهای انتخابات تمامی هماهنگی‌ها را به وجود آوریم تا حضور و مشارکت حداکثری را شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری اصفهان گفت: از یک‌هزار و ۲۴۲ داوطلب ثبت‌نام کننده در استان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۷۲ نفر در این مرحله مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفتند.

وی افزود: روز ۲۲ بهمن، آخرین نتایج صلاحیت داوطلبانی که اعتراض داشتند، اعلام و در نهایت روز ۲۴ بهمن، تبلیغات نامزدها در حوزه‌های انتخابیه آغاز و دوم اسفند انتخابات در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

معاون استاندار و فرماندار اصفهان با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌ها و اقدام‌های لازم در مورد برگزاری باشکوه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ماه‌های گذشته، انجام شده و این روند با دقت در حال پیگیری است.
وی اضافه کرد: ۴۷۵ داوطلب برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که پس از بررسی در هیات اجرایی ۵۳ داوطلب انصراف دادند و صلاحیت ۵۵ داوطلب تأیید نشده است.

سیستانی اضافه کرد: از تعداد داوطلبان باقیمانده در حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان، پس از اعلام نظر نهایی هیات نظارت بر انتخابات، صلاحیت ۱۴۰ داوطلب برای شرکت و رقابت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تأیید شد که امیدواریم شاهد انتخاباتی پرشور و با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار «انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی»  دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.  

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها، پنج تَن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان، یک نفر انتخاب خواهد شد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.