علی‌اکبر مرتضایی عصر چهارشنبه در نشستی با نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به اهمیت انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و افزود: امسال به ویژه با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشور عزیزمان ایران، این انتخابات می‌تواند به حفظ اقتدار نظام، مجد اسلام و ثبات کشور در منطقه خاورمیانه با وجود همه مشکلاتی که گریبانگیرش است، منجر شود.

وی با تبریک چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاء‌الله چنان که در قرآن کریم نیز عنوان شده پس از هر سختی آسانی خواهد بود، ما هم به زودی با حضور باشکوه مردم سختی‌ها را  از سر بگذارنیم و دوباره شاهد آرامش بر کشور باشیم.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: از ابتدای امسال مشکلات طبیعی و غیرطبیعی از وقوع سیل و زلزله تا شهادت سردار سلیمانی را در کشور شاهد بودیم که امیدواریم با فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین اقدام‌های نامزدهای نمایندگی مجلس، مردم شریف شهرستان و بدنه دولت این کام تلخ به شیرینی تبدیل شود.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی نامزدها با مسوولیتی که قرار است بپذیرند، اضافه کرد: به آرای مردم شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل احترام می‌گذاریم و امیدواریم شخص برگزیده موفق باشد و آنچه شایسته این مردم شریف است، به انجام برساند.

مرتضایی تاکید کرد: شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل از سایر نقاط متفاوت هستند و هنگامی که مسوولیتی را پذیرفتیم، باید وظیفه‌ها و حجم کار را نیز در نظر بگیریم چون این منطقه به کارهای بزرگ نیاز دارد.

وی گفت: دست‌اندرکاران ستاد انتخابات شهرستان کاشان برخلاف آنچه مردم تصور دارند، از ابتدای سال‌جاری موضوع را بر اساس برنامه‌ریزی وزارت کشور در دستور کار داشتند و با نزدیک شدن به زمان انتخابات تلاش‌ها بیشتر شده است تا این ماموریت مهم به سر منزل مقصود برسد.

فرماندار ویژه کاشان بیان کرد: تلاش داریم با وجود ناظران نامزدهای نمایندگی مجلس سر صندوق‌ها بتوانیم به صورتی شایسته در خدمت مردم باشیم و آرای مردمی به عنوان حق ‌الناس امانتدارانه حفاظت شود.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان نیز در ادامه گفت: اگرچه انتخابات عرصه سیاست است اما نیت نامزدها رضای خدا باشد و این امر به اعضای ستادها انتقال یابد تا مبادا در جریان این انتخابات حق الناسی به گردن کسی بماند، آسیبی به اموال عمومی و دولتی یا خصوصی وارد شود و مطلبی نادرست به شخصی نسبت داده شود که این دوران گذران بوده اما چنین اقدام‌هایی زیبنده نظام اسلامی نیست.

روح‌الله دهقانی با تاکید بر حضور با آگاهی و دانش کافی نامزدها تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که برخی نمایندگان راه‌یافته به مجلس پس از مدتی دچار روزمرگی شده‌اند که امید است منتخبان جدید با مشاوره گرفتن از شخصیت‌های خبره به پیشرفت حوزه انتخابیه خود کمک کنند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد جرایم انتخاباتی و آموزش دست‌اندرکاران، در مورد بحث تبلیغات اظهار داشت: توصیه می‌شود نامزدها در چارچوب قانون بیشتر از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند که هم مخاطبان قابل توجهی دارد و هم مقرون به صرفه‌تر است.

دادستان عمومی و انقلاب کاشان، برخی مصداق‌های جرم‌های انتخاباتی را یادآور شد و از همگان خواست تا تخلف‌های احتمالی را به مراجع ذی‌صلاح از جمله شعبه ویژه در دادگستری و دادستانی گزارش کنند تا انتخاباتی قانونی و شفاف داشته باشیم.

۷۵ نفر در مجموع برای نامزدی نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کاشان و آران‌وبیدگل با ۳۰۳ شعبه رای‌گیری نام‌نویسی کرده بودند، در نهایت ۳۰ نفر به عنوان نامزد تعیین شدند که ۲ نفر از آنها نسبت به تغییر حوزه انتخابیه اقدام کردند.

حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل با جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند سال‌جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.