به گزارش خبرنگار مهر، یکی از سردابه‌های تاریخی تاریخی طباطبایی‌های شهر کاشان صبح چهارشنبه ۱۶ بهمن دچار آبگرفتگی شده است که آب جمع شده در این سردابه در حال تخلیه است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر حاکی از آن است که این آبگرفتگی به دلیل سرریز آب از آب انبار سلطان امیر احمد که در جنب این خانه تاریخی وجود دارد اتفاق افتاده است.

به گفته یکی از کارشناسان گردشگری کاشان آب انبارهای موجود در گذشته به نحوی بوده است که منافذی برای خروج آب‌های اضافه در آب انبار وجود داشته است که این آب‌ها را به مزارع و یا باغچه‌های منازل سوق می‌داده است.

در آب انبار سلطان امیر احمد این منافذ به دلایلی بسته بوده است و آبی که بیش از حد مجاز در آب انبار انباشته شده است سرریز شده و به یکی از سردابه‌های خانه تاریخی طباطبایی‌ها رسوخ کرده است.

آنچه مشخص است بعد از اعلام این موقعیت آب‌های انباشته در این سردابه در سریع ترین زمان ممکن توسط مردم فرهنگ دوست کاشان و همچنین کارمندان اداری مجتمع و پرسنل شهرداری کاشان در حال تخلیه است.

به گزارش مهر، خانه تاریخی طباطبایی‌های کاشان یکی از شاهکارهای معماری در بین خانه‌های تاریخی ایران و جهان است که به عروس خانه‌های تاریخی مشهور و معروف است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1345886
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.