به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کورنگ بهشتی ظهر در نشست خبری  با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر با دو پیام «رویگردانی از آنچه خدا نهی کرده بود» و«افزایش قدرت همدلی و هم صدایی» اظهار داشت: سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری وظیفه نظارت بر پروژه ها را تا تکمیل آن برعهده دارد.و طرح های تمام پروژه های عمرانی که در شهر اجرایی می شود در این سازمان تهیه می شود.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ کارشناس در این سازمان با نظارت هیات مدیره مشغول به کار هستند، تصریح کرد: بخش های معماری و طراحی های شهری، مهندسی ترافیک، فنی و عمرانی، براورد و امور مشاوران، کنترل پروژه، ... در تهیه طراحی شهری نقش دارند.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان اشاره به اینکه در سال گذشته بودجه عمرانی با ۴ هزار و صد میلیارد تومان با رشد ۳۷ درصدی همراه بود، ابراز داشت: در سال آینده بودجه عمرانی با پنج هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که ۷۰ درصد سهم بودجه عمرانی و ۳۰ درصد آن جاری خواهد بود.

وی افزود: بیشترین سهم بودجه های عمرانی با بیش از ۶۵ درصد مربوط به حوزه حمل و نقل است که امسال به ۶۲ درصد رسیده است و در بخش خدمات شهری ۱۶ درصد سهم بودجه را به خود اختصاص داد که در سال آینده به ۲۵ درصد افزایش یافته است و در حوزه فرهنگی از ۹ درصد به ۱۰ درصد ارتقا یافته است.

کورنگ بهشتی با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری ۲۶۱ طرح توسط سازمان طراحی شهر اصفهان تکمیل و ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته ۹۷ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از ۶۰درصد پروژه‌های طراحی شده توسط این سازمان مربوط به حوزه حمل و نقل است که شامل ۱۴ طرح در رینگ حفاظتی، ۲۲ طرح پیاده روسازی، ۱۰ طرح برای مسیرهای بی.آر.تی بوده است که در این سازمان طراحی شده است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با اشاره به بخشی از طرح‌های پروژه‌های شهری افزود: طرح تقاطع سردار شهید سلیمانی در مجاورت کارخانه قند با مساحت پل سازی ۱۷ هزارمترمربع بااعتبار ۱۲۳میلیارد تومان، تقاطع آفتاب در بزرگراه اردستانی با پنج هزارمتر پل سازی که اخیرا با اعتبار ۶۰میلیاردتومان تکمیل شد و رینگ حفاظتی شهر بخشی از طراحی‌های انجام شده در سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری است.

طراحی کیلومتر صفر تا هفت رینگ حفاظتی شهر

وی با اشاره به طراحی شبستان گلستان شهدا، رینگ سوم شهر، مرکز کنترل ترافیک، ادامه خیابان توحید، محور تشریفات، ساختمان توانمندسازی، میدان امام علی(ع)، تقاطع دفاع مقدس و تقاطع قدس بخشی دیگر از طراحی‌های انجام شده این سازمان بوده است.

کورنگ بهشتی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد از ۲۶۱ طرح که توسط این سازمان طراحی شده به حوزه حمل و نقل و ترافیک مربوط می شود و طراحی کیلومتر صفر تا هفت رینگ حفاظتی شهر به اتمام رسیده و در مرحله آزادسازی به صورت مشارکتی و شهرداری توسط مناطق ۱۴ و ۱۵ است.

وی با اشاره به طراحی پروژه ادامه بلوار فرزانگان از حدفاصل دولت آباد تا نزدیک اتوبان فرودگاه به طول ۶.۵ کیلومتر اظهار کرد:  با توجه به آنکه رینگ حفاظتی در شهر دولت آباد اقدامی نشده است و برای کاهش حجم سنگین تردد وسایل حمل و نقل تریلی و کامیون با این خیابان مشکل رفع شود که به زودی هم به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان با بیان اینکه طراحی لوپ ‌های تقاطع باغ رضوان توسط سازمان طراحی و فنی مهندسی انجام شده است، تصریح کرد: پل شهید ستاری یکی از منحصر به فردترین نقاط رینگ سوم به شمار می رود که طراحی در ۶۰۰ متر، تعریض سه متری پل انجام می شود.

وی افزود: میدان شهدای هسته‌ای و ادامه خیابان سلمان فارسی از دیگر پروژه‌های طراحی شده این سازمان به شمار می‌رود که در مرحله آزادسازی توسط شهرداری منطقه ۴ است.

کورنگ بهشتی با بیان اینکه طراحی ۱۸ پروژه پیاده‌روسازی در مجموع به طول ۲۰ هزار متردر شهر در سازمان طراحی انجام شده که در طول سال جاری و سال آینده با عرض های مختلف در نقاط مختلف اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری توسعه پارکینگ نیست، گفت: امروز سیاست شهرداری هزینه کردن در حمل و نقل عمومی و ترغیب مردم در استفاده از ناوگانهای حمل و نقل عمومی است.

مدیرعامل سازمان طراحی و فنی مهندسی شهرداری اصفهان از طراحی حدود چهار هزار مترمکعب مخزن آب در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: این مخازن در حال اجرا است و علاوه بر آن خطوطی برای انتقال پساب آب در مناطق ۱۴ و یک طراحی شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری هفت پارک جدید طراحی شده است، اظهار کرد: ۹ سرویس بهداشتی جدید در شهر طراحی شده که در مرحله اجرا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1345064
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.