مجید منعم زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تاکنون ۲۰ همایش و رویداد مشترک با صنایع و دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است، اظهار داشت: دانشگاه کاشان آماده همکاری با نهادهای و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در کاشان و سراسر ایران اسلامی برای حل مشکلات مردم و کشور است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه کاشان از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۰۲ طرح پژوهشی و تحقیقاتی با صنایع و نهادها و سازمان‌های تحقیقاتی منعقد کرده است، ابراز داشت: ارزش ریالی این قراردادها بیش از ۳۸ میلیارد ریال بوده است.

انعقاد ۵۹ طرح پزوهشی دانشگاه کاشان با بخش‌های مختلف صنعتی

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با بیان اینکه بین دانشگاه و بخش‌های مختلف صنعتی تاکنون ۵۹ طرح منعقد شده است، تصریح کرد: مقدار ارزش ریالی این طرح‌های مشترک تحقیقاتی بیش از ۱۷ میلیارد ریال بوده است.

وی تعداد طرح‌های پژوهشی منعقد شده توسط دانشگاه کاشان با نهادهای و سازمان‌های مختلف تحقیقاتی را ۴۳ طرح دانست و خاطرنشان کرد: این طرح‌ها نیز با ارزش ریالی حدود ۲۱ میلیارد ریال بین دانشگاه و بخش‌های مختلف تحقیقاتی منعقد شده است.

منعم زاده از انعقاد ۱۵ طرح پژوهشی و تحقیقاتی تا پایان سال توسط دانشگاه کاشان نیز خبر داد و اذعان داشت: طرح‌های تحقیقاتی توسط دانشجویان، اساتید و پژوهشگران دانشگاه که در حوزه‌های مختلف صنعت عملیاتی می‌شود، از حمایت‌های دانشگاه برخوردار می‌شود.

ارتباط دانشگاه با صنعت شتاب بیشتری باید به خود بگیرد

وی با اشاره به اینکه ارتباط دانشگاه با بخش صنعت شتاب بیشتری باید به خود بگیرد، بیان داشت: یکی از مهمترین رویکردهای دانشجویان و اساتید دانشگاه کاشان تعریف طرح‌ها و پروژه‌های دانشجویی است که بتواند برای رفع مشکلات مختلف جامعه به‌خصوص در حوزه صنعت کارایی داشته باشد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان همچنین با اشاره با تعاملات این دانشگاه با واحدهای تحقیقاتی و آموزشی در سایر کشورها افزود: توسعه روابط بین المللی به منظور افزایش تعاملات علمی و تحقیقاتی از جمله اهدافی است که در دانشگاه کاشان دنبال می‌شود.

۲۷۷ واحد در مرکز رشد دانشگاه کاشان پذیرش شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۲۷۷ واحد در مرکز رشد و فناور دانشگاه کاشان تاکید کرد: تحت نظر این مرکز ۱۷۶ واحد هسته علمی پژوهشی مشغول فعالیت هستند به نحوی که ۱۶ هسته مستقر و ۱۶۰ هسته غیر مستقر هستند.

منعم زاده همچنین با بیان اینکه ۵ واحد پژوهشی و تحقیقاتی عضوی از شبکه علمی مرکز رشد دانشگاه کاشان است، اظهار داشت: در زمینه تحقیق و توسعه نیز ۱۲ واحد به صورت غیر مستقر در مرکز رشد دانشگاه کاشان فعالیت می‌کنند.

وی همچنین از فعالیت ۸۴ واحد دانش بنیان و شرکت در مرکز رشد دانشگاه کاشان خبر داد و تصریح کرد: از این بین ۹ واحد مستقر و بقیه به صورت غیر مستقر در مرکز رشد دانشگاه کاشان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1344509
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.