حجت‌الله غلامی روز شنبه در سومین جلسه ستاد اجرای خدمات سفر نوروزی استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: با توجه به اینکه گردشگری اولویت اول این استان است از این رو باید از بازه سفرهای نوروزی برای رونق اقتصادی استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: قبل از آغاز سفرهای نوروزی باید مقدمات فعالیت‌ها را فراهم کنیم تا با آغاز سفرها حداکثر استفاده و بهره را ببریم که لازمه آن جذب و ساماندهی سفرهاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: نباید به گونه‌ای عمل کنیم که اصفهان به عنوان چهارراه عبوری باشد بلکه باید ماندگاری سفر (حداقل یک هفته) را برنامه‌ریزی کنیم.

غلامی با بیان اینکه باید بسته‌هایی از پروژه‌های خاص را برای شهرستان‌ها داشته باشیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال با توانمندی‌ها و جاذبه‌های خاص موجود در شهرستان توزیع سفر صورت بگیرد که اصفهان را هرچه بیشتر در بازه سفرهای نوروز بشناسانیم.

وی با اشاره به موضوع ایمنی سفرها، گفت: اگر سفرها ایمن نباشد سابقه و رزومه نامطلوب از ایمنی سفر در سطح استان خواهیم داشت که جلسه ایمنی سفر برگزار و ۱۴ بند اساسی در راستای ایمنی سفر از وسایل حمل و نقل عمومی تا راه آهن و سواری‌های شخصی در نظر گرفته شد.

گردشگری در حجم سرمایه گذاری‌ ها چشمگیر بوده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، گردشگری را محور توسعه استان دانست و بیان کرد:  گردشگری در حجم سرمایه گذاری‌ها و رونق گردشگری طی سال‌های گذشته چشمگیر بوده است.

فریدون اله یاری ادامه داد: متاسفانه طی ۲ ماه اخیر وضع گردشگری خارجی به دلیل مسائل و مشکلات به وجود آمده نامطلوب شده است که باید برای ایجاد تحرک و شادابی و رونق گردشگری در کشور  و استان برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: در ستاد سفر امسال محورهای اساسی از جمله توزیع سفر، معرفی جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌ها و ایجاد انگیزه باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به برنامه‌های این اداره کل در دهه فجر افزود: ۶۰ پروژه آماده افتتاح و ۳۰۰ میلیارد تومان آغاز پروژه‌های جدید در سطح استان را شاهد هستیم.

ظرفیت اسکان در سطح استان برای نوروز ۹۹ حدود ۴۳۳ هزار نفر پیش بینی شده است که ۲۶ هزار نفر در هتل‌ها، سه هزار نفر در میهمان پذیرها، هشت هزار نفر در اقامتگاه‌ های بوم گردی، ۲ هزار نفر در هتل آپارتمان‌ها، ۸۰ هزار نفر در خانه مسافرها و ۲۲۰ هزار نفر در کمپ‌ها استان اقامت می‌گیرند.

همچنین بیش از ۱۲ هزار کلاس درس برای اقامت فرهنگیان در استان اصفهان در نوروز ۹۹ در نظر گرفته شده است.

تعداد مسافران نوروزی سال گذشته در استان اصفهان افزون چهار میلیون اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.