محمد قربانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا به فعالیت اصفهان در ۲ بخش بانوان و آقایان اسپوکس اشاره کرد و افزود: افزایش میزبانی مسابقات منطقه‌ای و استانی موجب توسعه این رشته ورزشی و بهبود کیفی عملکرد ورزشکاران می‌شود.

وی بیان کرد: هر اندازه بتوانیم شمار رویدادهای مرتبط با این ورزش را در اصفهان بیشتر کنیم، به تعداد ورزشکاران افزوده خواهد شد و می‌توانیم نفرات جدیدی را در رده‌های سنی پایه جذب کنیم.

رییس کمیته اسپوکس اصفهان اضافه کرد: رشته اسپوکس قابلیت انجام در اماکن مختلف را دارد و از آنجا که لوازم آن گران نیست، می‌توان برای گسترش این ورزش در بین خانواده‌ها یا حتی مدارس برنامه‌ریزی کرد.

وی کم خطر بودن این رشته را مزیتی برای علاقه‌مندان برشمرد و تاکید کرد: میزان آسیب‌دیدگی در این رشته کم است و برای هر رده سنی پیشنهاد می‌شود.

قربانی در ادامه یادآور شد: دومین دوره مسابقات لیگ اسپوکس ۲۴ و ۲۵ بهمن امسال به میزبانی اصفهان برگزار خواهد شد.

وی تشریح کرد: تیم‌های ساوالان مشکین‌شهر، باشگاه خانه قهرمانان رشت، تیم شرکت کاسانه گیلان، فجر سمنان، باشگاه شهید قاسمی قزوین، باشگاه اسپوکس آمل، باشگاه سهند لنجان، هیات انجمن‌های ورزشی فلاورجان، پادرای فارس و باشگاه فرهنگیان مسجد سلیمان در این رقابت‌ها حضور خواهند یافت.

رشته ورزشی اسپوکس برگرفته از انواع ابزارهای جنگی و غیر جنگی ایران باستان به شکل ایمن (اسفنجی) است که از تحرک بالایی برخوردار بوده و نیاز به سرعت، هوشیاری و قدرت دارد.

این رشته که در ایران از زیر مجموعه‌های فدراسیون انجمن‌های ورزشی به شمار می‌رود، برای نخستین‌بار از سوی محمدرضا هاشم‌پور (قهرمان جهان، مربی و داور بین‌المللی هنرهای رزمی) در سال ۱۳۹۰ پایه‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.