سردار مجتبی فدا چهارشنبه شب در اجتماع ۱۵ هزار نفری رزمندگان شهرستان خمینی شهر، افزود: استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید است که ۶ شهرستان ان بالای یک هزار شهید دارد.
وی تصریح کرد: شهرستان اصفهان با ۱۲ هزار شهید، شهرستان نجف آباد 2 هزار و 700 شهید، شهرستان فلاورجان 2 هزار و ۵۰۰ شهید، شهرستان خمینی شهر 2 هزار و ۳۰۰ شهید، شهرستان کاشان هزار و ۷۰۰ شهید و شهرستان شهرضا هزار و ۱۰۰  شهید تقدیم را اسلام کرده است.
وی اضافه کرد: این شهرستان مهد بزرگانی چون شهید نواب صفوی، آیت الله سید محمد باقر درچه ای است و الله فیض الاسلام است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) یادآور شد: شهرستان دارای ۱۵ هزار رزمنده،  سه هزار و ۶۰۰ جانباز و ۳۷۰ آزاده سربلند است.
وی خاطرنشان کرد: خمینی شهر دارای ۲۴۲ خانواده دو شهیدی، ۹ خانواده سه شهیدی و یک خانواده چهار شهیدی است و در این شهر کوچه ای وجود دارد که از هر خانه یک نفر شهید شده است.
سردار فدا اضافه کرد: یک چهارم شهدای مدافع حرم ایرانی استان و ۴۰ نفر از شهدای مدافع حرم فاطمیون و یک شهید مدافع امنیت کشور متعلق به شهرستان خمینی شهر است.
وی اضافه کرد: در استان از هر ۱۴۴ نفر یک نفر شهید، در خمینی شهر از ۹۳ نفر و در شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر از هر ۸۰ نفر یک نفر به فیض شهادت رسیده است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اضافه کرد:  سال ۹۵ اولین کنگره شهدای خمینی شهر برگزار شد و موجبات وحدت و همدلی رزمندگان را فراهم کرد و با تاسیس حسینیه ثارالله (ع) در این شهرستان زمینه استقبال از هیات های مذهبی فراهم شد.
وی اضافه کرد:  این حسینیه همچنین فرصتی برای اموری چون فعالیت های فرهنگی، فعالیت های جهادی را فراهم کرد و با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی شهرستان به نیت هر  شهید سرپرستی یک کودک یا افراد نیازمند توسط خیرین شهرستان پشتیبانی شده اند.
وی ادامه داد: همچنین در این مراسم  با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده بسیج، کتاب  "پهلوانان طریقت عشق" در معرفی شهدای ورزشکار خمینی شهر رونمایی شد.
همایش بزرگ رزمندگان خمینی شهر با حضور هزاران نفر از رزمندگان ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی، هلال احمر و سایر اقشار حاضر در دفاع مقدس در حسینیه ثارالله (ع) خمینی شهر برگزار شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.