این دوره از مسابقات توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و آب و فاضلاب استان اصفهان با همکاری سازمان یونسکو با حضور ۱۶۷ نفر در قالب ۷۰ تیم از همه استان‌های کشور به مدت ۲ روز تا ۱۱ دی برگزار می‌شود.

از جمله اهداف برگزاری این رویداد می‌توان به ایجاد بستر مناسب برای پیشبرد اهداف شرکت‌های آبفا، تهیه استاندارد برای فعالیتهای حوزه آب و فاضلاب، توسعه مشارکت جمعی و پرورش نیروی انسانی جهت افزایش سرعت، دقت و کیفیت کار اشاره کرد.

مسابقات مهارت‌های فنی و تخصصی شرکتهای آب و فاضلاب کشور در پنج بخش عیب‌یابی مدارهای فرمان در تابلو برق، تعمیرات خطوط لوله آب، نصب انشعاب آب، آزمون مقدار شیمیایی نمونه آب و نصب انشعاب فاضلاب برگزار خواهد شد.

معاون امور آب و آبفا وزیر نیرو در آیین آغاز به کار این رویداد گفت: مهارت فقط در کار خلاصه نمی‌شود و دانش نیست بلکه با تمرین و تجربه به دست می‌آید.

قاسم تقی زاده خامسی افزود: رویدادی که امروز در اصفهان آغاز شد، نخستین مسابقاتی است که به این شکل در کشور برگزار می شود و مبتنی بر مهارت کار است.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مهارت کار از ۷۰ سال گذشته در دنیا برگزار می‌شود، افزود: چهل و پنجمین دوره آن در کازان روسیه برگزار شد و دوره بعدی آن در شانگهای چین سال ۲۰۲۱ میلادی است.

تقی زاده خامسی با اظهار امیدواری از اینکه شرکت مهندسی آب و فاضلاب این مسابقات جهانی را در کشورمان برگزار کند، اظهارداشت: باید به سمت برگزاری رویدادهای جهانی مهارتی در کشور و عضویت در نهادهای بین‌المللی آن حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این رویداد گفت: هدف از برگزاری مسابقات مهارتهای فنی و تخصصی شرکت های آب و فاضلاب، حرکت به سمت آموزش، فرهنگسازی و ظرفیت سازی در بخش منابع انسانی و ارتقای کیفیت خدمات است.

هاشم امینی با اشاره به اینکه صنعت آب و فاضلاب ظرفیت های زیادی در بخش مهندسی بهره برداری، اپراتوری و اجرایی دارد،افزود: بخش عمده ای از آن دانشگاهی نیست و با تمرین و کار به دست می آید.

وی با بیان اینکه جلسه هایی با حضور مسوولان کمیسیون ملی یونسکو در ایران برای برگزاری این رویداد تشکیل شد، اظهار داشت: در صدد هستیم تا این رویداد به صورت منطقه ای نیز برگزار شود تا برگزیدگان آن به مسابقات جهانی راه پیدا کنند.

امینی خاطرنشان کرد: در مرحله استانی این رویداد سه هزار و ۱۰۹ نفر در قالب یکهزار و ۲۹۵ تیم شرکت کردند و در نهایت ۷۰ تیم به مرحله نهایی راه یافتند که امروز و فردا در اصفهان به رقابت می پردازند.

وی به برنامه ریزی و اقدام برای ایجاد و راه اندازی سایت آموزشی مهارتهای فنی و تخصصی آبفا اشاره و تصریح کرد: برای این مجموعه از مرکز آب توکیو الگوبرداری شده است.

امروز همچنین مجموعه (سایت) آموزشی مهارتهای فنی و تخصصی آبفا وزارت نیرو با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در مساحت بیش از ۲۰ هزار متر مربع با حضور معاون امور آب و آبفا وزیر نیرو و دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در محل دانشکده آب و برق اصفهان افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.